Поред традиционалних боја јесени, октобар је сваке године обојен у розе. То је званична боја Међународног месеца борбе против рака дојке још откако је почетком деведесетих година Американка Шарлот Хејли делила ружичасте траке да скрене пажњу на хероине ове борбе.
Ових дана носе их мушкарци и жене широм света као знак подршке оболелима и ради подизања свести о важности благовременог откривања најчешћег малигног тумора код жена.
У ужурбаном темпу живота данас сви имамо превише обавеза, и често немамо времена за оно што је најважније. Гранд кафа је баш зато својом кампањом „Хајде да имамо времена“ креирала својеврсни подсетник свима нама да треба да нађемо времена за оно што је заиста важно - за своје најмилије, за загрљај, осмех, љубав, дружење, за заједничку шољицу кафе... А сигурно најважније од свега јесте да имамо времена за бригу о свом здрављу.
Како би охрабрила жене да пронађу време за мамографију као најважнију „слику“ у години, Гранд кафа је започела едукативну кампању под називом „Хајде да имамо времена за преглед“, која обухвата и бесплатну мамографију. Сви термини за бесплатне прегледе су заказани у рекордном року, а до краја акције ће бити прегледано више од 1400 жена!
Рак дојке је водећи малигни тумор код жена у Србији од кога сваке године 4.000 жена оболи а 1.600 изгуби живот. Једна од осам жена током свог живота оболи од ове болести. У односу на претходни период, забележен је пораст стопе оболевања после 40. године, а највиша је у узрастима од 60-74 године живота. Вежбање и правилна исхрана, поред избегавања цигарета и алкохола, важан су део превенције, али најважнији су редовни самопрегледи и годишњи превентивни преглед ултразвуком, а после 45. године и мамографом. Сваки месец је прави месец за снимак који вам може спасити живот, а ако га нисте направиле у протеклих годину дана, пронађите време за то баш овог октобра.
Фото: промо
Октобар је ујединио жене широм света и пре него што се појавила розе трака. Америчко друштво за канцер прогласило га је Месецом подизања свести о раку дојке 1985. године са циљем да подстакне жене на редовне прегледе. Ветар у леђа целој кампањи дала је некадашња прва дама Бети Форд, која се десетак година раније и сама лечила од ове болести и није се устручавала да отворено прича о теми која је до тада за многе била табу.
Србија се сваке годне придружује глобалној кампањи ружичастог октобра. Будући да још увек нису откривени или до краја разјашњени сви узроци настанка рака дојке, дијагноза у раној фази је за сада једина ефикасна стратегија, јер када се тумор открије на време девет од десет жена може да се излечи.
Но, женама су често сви други важнији од њих самих, те ће понекад ставити сопствено здравље у други план, посебно ако им „ништа не фали“. Гранд кафа им овом кампањом поручује да у брзом темпу живота не забораве ствари које су заиста важне, јер бригом о себи чине добро и онима које воле.
Бети Форд је на мамографију отишла случајно, да прави друштво пријатељици и то јој је спасило живот. Живела је 93 године, још скоро четири деценије након постављања дијагнозе.
Рана дијагностика је важна, и зато би требало да свих 365 дана у години, сваког минута, имате времена за себе и водите рачуна о свом здрављу, кроз превенцију и превентивне прегледе. То је и предуслов за квалитетнији живот, јер само тако водите рачуна о себи и свима који вас воле и које волите.