Уколико сте мислили да је пуштање браде и бркова само тренд преварили сте се.
Потреба да се бријач остави по страни добила је посебан смисао једног новембра 2003. године када се неколико пријатеља договорило да месец дана не брије браду нити бркове.
Опклади која је имала за циљ да модерном мушкарцу врати по мало руралан изглед, придружило се око 30 чланова са жељом да реализују овај тренд и истрају у својој одлуци. Само годину дана касније 400 мушкараца прикључило се овој идеји и основана је фондација која је за циљ имала прикупљање новца за потребе истраживања рака простате.
Покрет је добио глобални карактер, а на десетине хиљада људи широм света придружује се иницијативи Мовембар (брадати новембар) сваке године, која постаје глобални феномен хуманитарног карактера. Поред пуштања бркова, месец новембар посвећен је многобројним едукацијама на тему менталне подршке приликом суочавања са овом врстом канцера, подршке при лечењу као и ширењу свести.
Последњих година све више мушкараца развија свест о канцеру простате који је други по учесталости и трећи најсмртоноснији канцер међу мушкарцима у Србији. Највећи проблем јесте што се мушкарци јављају у каснијим фазама болести, јер нису имали симптоме, те је због тога превентивни преглед од кључне важности. Иако у нашој земљи од ове болести годишње умре око 800 мушкараца, готово педесет одсто мушке популације никада није била на прегледу код уролога. Успешност лечења код раног откривања је велика па је препорука да мушкарци старији од 50 година минимум једном годишње оду на преглед простате, а да мушкарци старији од 20 година два пута годишње одраде самопреглед.
Фото: Промо
Без обзира на то што се о овој теми, како у медијима тако и на социјалним мрежама, па и у медицинским круговима највише говори крајем године, током месеца новембра, за лекарске прегледе и бригу о здрављу треба издвојити време било ког дана у години. Хајде да имамо времена за прегледе, слоган је кампање Гранд кафе, која је у сарадњи са Институтом за здравље Србије “Др Милан Јовановић Батут“, Министарством здравља и фондом Б92 током месеца октобра спровела низ активности у циљу подизања свести о важности ране дијагностике рака дојке. Огромно интересовање за бесплатне мамографске прегледе који су у склопу акције организовани у Неготину, а након тога и у Београду само су потврдили важност ове теме као и наставка саме кампање. Зато сада у новембру позивамо све мушкарце да бар један дан у овом месецу одвоје времена за себе, своје здравље и превентивни преглед код уролога. Будите одговорни према себи и својим вољенима јер увек је прави тренутак за бригу о свом здрављу!