Будући да ће ученици имати највише четири часа дневно који ће трајати по пола сата, највећи терет у раду са децом пашће на родитеље.
Психолог Љубица Богетић сматра да је учење и стварање радних навика друга последица оваквог начина наставе. Како се прваци први пут сусрећу са учењем, седењем у школској клупи и домаћим задацима, онлајн настава би била готово немогућа.
Прочитајте још: Да ли треба ШПИЈУНИРАТИ децу? Обавезно! И то на ОВАЈ НАЧИН, да вас НЕ УХВАТЕ
Родитељи ће имати највећи задатак да помогну деци у стицању радних навика. То ће нарочито представљати проблем мајкама и очевима који раде пуно радно време.
- Најважније је да схватимо да ово неће трајати вечно и да децу једна школска година неће оштетити у будућем школовању - истиче Љубица Богетић.
Ово неће трајати вечно, али терет је на ...
Сећамо се бомбардовања када је већина родитеља садашњих првака ишла у школу и свима су оцене биле закључене на основу дотадашњих оцена и све се брзо надокнадило. Међутим, то је трајало од марта до јуна. Проблем је сада што прваци нису ни упознали учитељицу и другаре из разреда, не знају ништа о предметима и немају радне навике, а већ је све ванредно и не зна се колико ће трајати.
Родитељи нису обучени, а немају ни ауторитет... Фото: Депозит
На јесен се најављује и други талас епидемије што опет може довести до затварања школа. У том случају се очекује да родитељи преузму улогу учитеља, а нити су за то обучени, нити имају ауторитет да предају својој деци. У претходном полугодишту тај притисак је доводио до сукоба са децом, нарочито када се очекивало од родитеља да посао обављају онлајн и да у исто време раде са малишанима.
Проводите што више времена напољу, у природи, у разговору и шетњи са децом.
Поред физичког здравља деце због вируса, велика брига родитеља је и њихово психичко стање. Психолог Љубица Богетић саветује да што више времена проводе са децом у природи, јер шетајући се могу да разговарају и о школском градиву:
- У недостатку контаката и дружења, природа може да буде одличан лек, а притом нема опасности од вируса. Важно је и да постоји организована структура дана где ће и деца и родитељи знати шта се када ради, да сваки дан ураде одређену школску активност али да имају време и за задовољство.
Прочитајте још: Почиње ХОРОР: Деца уче, а ви РАДИТЕ ОД КУЋЕ! Овај РАСПОРЕД је добитна комбинација
Овај период треба искористити за боље упознавање деце али и њихово боље повезивање с родитељима.
ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ