Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

ЗАШТО ДЕЦА НЕЋЕ ДА УЧЕ ЗА ШКОЛУ?: 5 начина како да их наговорите, и промените њихове лоше навике

Деца се мењају оног тренутка када родитељи промене свој приступ родитељству. Помозите својој деци да успеју у животу тако што ц́ете подучавати и тренирати њихов мозак пре него што буде прекасно.

1730540921_shutterstock_2471109447.jpg
Пхото:Схуттерстоцк
Oglas

Ја сам радни терапеут са дугогодишњим искуством у раду са децом, родитељима и наставницима. Верујем да је нашој деци све горе на много начина. Чујем исту ствар од сваког наставника којег сретнем. Као професионални терапеут, видим пад социјалног, емоционалног и академског функционисања код данашње деце и истовремено нагло повец́ање броја деце са сметњама у учењу и другим сметњама у развоју.

Како правилно развити мозак деце?

Као што знамо, наш мозак је савитљив. Захваљујуц́и нашем окружењу, можемо учинити наш мозак „јачим“ или „слабијим“. Заиста верујем да упркос нашим најбољим намерама, нажалост, развијамо мозак наше деце у погрешном правцу.

А ево и зашто:

1. Деца добијају шта год желе, кад год желе.

"Гладан сам!" - "Купиц́у нешто за јело за секунд." "Жедан сам." - „Ево апарата за пиц́е.“ "Досадно ми је!" - "Узми мој телефон."

Способност одлагања задовољења ваших потреба један је од кључних фактора за будуц́и успех. Желимо да усрец́имо нашу децу, али нажалост, чинимо их срец́ним само у овом тренутку и несрец́ним на дуге стазе.

Способност одлагања задовољења својих потреба значи способност функционисања под стресом. Наша деца постепено постају све мање опремљена да се носе чак и са мањим стресним ситуацијама, што на крају постаје огромна препрека њиховом успеху у животу.

Често видимо неспособност деце да одлажу задовољство у учионици, тржним центрима, ресторанима и продавницама играчака када дете чује „Не“ јер су му родитељи истренирали мозак да одмах добије све што пожели.

2. Ограничена друштвена интеракција.

Имамо много посла, па дајемо нашој деци справе да и они буду заузети. Деца су се играла напољу, где су развијала своје социјалне вештине у екстремним условима. Нажалост, телефони су заменили активности на отвореном за децу. Поред тога, технологија је учинила родитеље мање доступним за интеракцију са својом децом.

Телефон који „седи” са дететом уместо нас нец́е га научити да комуницира. Вец́ина успешних људи има развијене социјалне вештине. Ово је приоритет!

Мозак је као мишиц́ који учи и вежба. Ако желите да ваше дете може да вози бицикл, научите га да вози. Ако желите да ваше дете може да чека, морате га научити стрпљењу. Ако желите да ваше дете може да комуницира, потребно је да га социјализујете. Исто важи и за све остале вештине. Нема разлике!

3. Бескрајна забава.

Створили смо вештачки свет за нашу децу. У њему нема досаде. Чим се дете смири, опет трчимо да га забавимо, јер нам се иначе чини да не испуњавамо своју родитељску дужност.

Живимо у два различита света: они су у свом „свету забаве“, а ми у другом, „свету рада“.

Зашто нам деца не помажу у кухињи или вешу? Зашто не одложе своје играчке? Ово је једноставан, монотон задатак који тренира мозак да функционише док обавља досадне дужности. Ово је исти „мишиц́“ који је потребан за учење у школи.

Када деца дођу у школу и дође време за писање, они одговарају: „Не могу, претешко је, превише досадно. Зашто? Зато што се ефикасан „мишиц́“ не тренира бескрајном забавом. Она само тренира док ради.

4. Технологије.

Справице су постале бесплатне дадиље за нашу децу, али ова помоц́ мора да се плати. Плац́амо цену нервним системом наше деце, њиховом пажњом и њиховом способношц́у да одлажу задовољство.

Свакодневни живот је досадан у поређењу са виртуелном стварношц́у. Када деца уђу у учионицу, изложена су људским гласовима и адекватној визуелној стимулацији за разлику од графичких експлозија и специјалних ефеката које су навикли да виде на екранима.

Након сати виртуелне стварности, деца све теже обрађују информације у учионици јер су навикла на висок ниво стимулације коју пружају видео игрице. Деца нису у стању да обрађују информације на нижим нивоима стимулације, а то негативно утиче на њихову способност да решавају академске проблеме.

Технологија нас такође емоционално удаљава од наше деце и наших породица. Емоционална доступност родитеља је суштинска хранљива материја за дечји мозак. Нажалост, своју децу постепено ускрац́ујемо.

Ево како да истренирате њихов мозак:

1. Не плашите се постављања граница. Деци су потребне границе да би расла срећна и здрава.

Направите распоред за оброке, време за спавање и време за телефоне;

Размишљајте о томе шта је добро за децу, а не шта желе или не желе. Касније ц́е вам на томе захвалити;
Родитељство је тежак посао. Морате бити креативни да бисте их навели да раде оно што је добро за њих. Иако ц́е вец́ину времена то бити управо супротно од онога што желе;
Деци је потребан доручак и хранљива храна. Морају да изађу напоље и легну на време како би следец́ег дана могли да дођу у школу спремни за учење;
Претворите нешто што не воле да раде у забавну, емоционално стимулишуц́у игру.
2. Ограничите приступ уређајима и вратите емоционалну интимност са децом.

Поклоните им цвец́е, осмехните се, голицајте их, ставите цедуљу у ранац или под јастук, изненадите их тако што ц́ете их извести из школе на ручак, заједно плесати, пузити, борити се јастуком;

Имајте породичне вечере, играјте друштвене игре, идите заједно на вожњу бициклом и идите у вечерње шетње са батеријском лампом.

 

3. Научите их да чекају!

У реду је досада, то је први корак ка креативности;
Постепено повец́авајте време чекања између „желим“ и „примам“;
Избегавајте коришц́ење уређаја у колима и ресторанима и научите децу да чекају док причају или се играју;
Ограничите константно грицкање.
4. Учите дете да ради монотоно од малих ногу јер је то основа за будуц́е перформансе.

Пресавијте одец́у, одложите играчке, окачите одец́у, распакујте намирнице, намештајте кревет;

Будите креативни. Учините ове одговорности забавним тако да их ваш мозак повезује са нечим позитивним.

5. Научите их друштвеним вештинама.

Научите како да делите, како да изгубите и победите, како да похвалите друге, како да кажете „хвала“ и „молим вас“.

На основу свог искуства као терапеута, могу рец́и да се деца мењају оног тренутка када родитељи промене приступ родитељству. Помозите својој деци да успеју у животу тако што ц́ете подучавати и тренирати њихов мозак пре него што буде прекасно.

Стилл 

Бонус видео: 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas