Ако желите да оставите добар утисак на послу, избегавајте ових девет грешака
Ако вам је у интересу да напредујете на послу и да вас шеф и сарадници виде као лојалног колегу и некога ко доприноси фирми, можда би требало да мењате своје понашање, нарочито ако се не осећате цењено.
Ма колико нам се чинило да све радимо исправно али наш труд није награђен, некада је можда заиста проблем у нама. Ево шта треба да избегнете ако желите да вас колеге рангирају као високо вредну и поуздану особу:
Неприкладно облачење
Начин на који се облачите игра велику улогу у томе како вас други виде. Професионални изглед учиниће вас веродостојније, а студије су показале да се на основу облачења може повећати и ваша шанса за унапређење. Поред овога, професионално облачење показује да поштујете своје радно место.
Стално касните на посао
Дешава се да не чујете аларм или вас гужва у саобраћају успори на путу до посла. Међутим, неприхватљиво је да вам постане пракса свакодневно кашњење, јер ћете бити виђени као неко ко је непоуздан и неко коме недостаје поштовање и посвећеност послу, преноси Идеапод.цом. Ако вам се дешава да свакодневно касните по 5 или 10 минута, промените то.
Не комуницирате ефикасно
Комуникација је у свим односима веома важна јер ако није ефикасна може доћи до неспоразума, конфликата и накупљених фрустрација у вези са послом. Ако вам се, на пример, накупило посла и под стресом сте те не можете бити довољно ефикасни, уколико не разговарате са шефом и не предочите му проблем, неће знати шта се дешава.
Непоштовање
Поштовање према колегама на послу треба да постоји и да буде обострано. Имајте на уму да треба бити љубазан чак и када они то не заслужују. То подсиче позитивно радно окружење, а позитивно се одражава и на вас. То ће вам изградити репутацију, а приметиће вас прави људи.
Приговарање и критиковање другх
Ово је такође облик непоштовања. Ако нисте задовољни послом лако је жалити се и износити критике на рачун других, али то није лепо. Прво изгледаћете негативно и непријатно због тога а друго ваше колеге могу помислити да сте детињасти и незрели.
Не прихватате критике и сугестије
Да ли узимате превише лично повратне информације и идете у дефанзиву? Уместо да се узнемирите и увредите, покушајте да то искористите за свој лични развој и напредак. Будите отворени за конструктивну критику јер ће вам то помоћи да боље радите посао.
Неспремност да се учи и професионално развија
Раст је важан на послу јер паралелно са нашим растом развија се и компанија. Сходно томе, потребно је прилагођавати се променама, а то значи да можете проширити видике и научити нове ствари. Изгледаћете нефлексибилни ако се одупирете томе и жалите.
Непреузимње иницијативе
Ово је слично као и отпор променама због чега вас колеге неће схватити озбиљно. Дајте некад предлог шта треба побољшати. Понудите помоћ колегама који преоптерећени послом. Било да се ради о Покривању смене колегама или прековременом рад како би се завршили задаци, може оставити утисак да сте одговорна и флексибилна особа.
Одлагање обавеза
Сви одуговлачимо нешто, међутим, када се пропуштају рокови до последњег тренутка, може бити лоше. То се односи рецимо на игнорисање мејлова клијената због чега могу настати тензије и проблеми. Смањите време на непотребне активности попут друштвених мрежа и слично. Направите приоритете на листи важности и држите их се. Тако ћете себи дати оквире за рад.
Не преузимате одговорност за своје грешке
Ако дођете у расправу са клијентом, уместо ружних речи или спуштања слушалце, суздржите се и издигните изнад ситуације. Непризнавање своје одоговорности успорава раст у том процесу а то може да наруши поверење и поузданост. Ако направите грешке то и признајте а најбоље да из њих и учите.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ