Раних седамдесетих многи млади су прва љубавна искуства стицали на радним акцијама или у омладинским камповима. Међутим, то није био случај с "баком перформанса". Како је изгубила невиност једном приликом испричала је концептуална уметница светског гласа Марина Абрамовић (78).

"Живела сам у комунистичкој Југославији под потпуном контролом моје мајке. Морала сам да будем код куће у 10 сати увече. Имала сам 24 године и одлучила сам да дефинитивно морам да изгубим невиност. Пријатељице су већ то учиниле и мислила сам да нешто није у реду са мном", испричала је Марина Абрамобић једном приликом за ББЦ.
"Истовремено сам приметила да све моје пријатељице имају те трагичне љубавне приче. Знате оно, изгубиле су невиност, заљубиле се у њега, он их је оставио па су се осећале напуштено. И зато сам себи рекла да се то мени неће догодити".
Како је Марина Абрамовић изгубила невиност
"Направила сам план. Тражила сам мушкарца који је излазио с много жена. Када сам га нашла, питала сам га да ли жели да слуша плоче. У то време сам слушала само класичну музику, но рекла сам му да имам нову плочу Перија Комоа. Предложила сам му да слушамо плоче у недељу, али само ујутру, јер сам мајци планирала да кажем да идем на рану биоскопску пројекцију. Имала сам 24 године!
Када сам му рекла да ћу доћи у 10 ујутру, мислио је да сам полудела. Договорили смо се код њега у 11 сати. Купила сам флашу албанске ракије и с плочом Перија Комоа покуцала на његова врата. Зачудио се кад ме видео. Скроз несекси. Направила сам кафу и ставила скоро пола флаше ракије у њу. Требала ми је за храброст. Пустила сам плочу, мало смо пили, плесали. Изгубила сам невиност, вратила се кући и нисам се заљубила".
Подсетимо, Марина Абрамовић својевремено је уздрмала југоносталгични део јавности својом књигом мемоара. Између осталог, написала је да је "Југославију, којом је управљао диктатор Тито, запамтила по несташицама и осећају половности". Посебно су јој у сећању остале зеленкасто окречене јавне просторије, офуцаност, тескоба и осећај репресије.
Тадашње стамбене зграде уметница је описала ружним, тесним и претрпаним. У њима су, додала је, живеле и по три генерације, због чега су млади парови полне односе имали у парковима и биоскопима, преноси мојевријеме.хр.