После највеће кризе у ауто-индустрији долази ера практичних, вишенаменских аутомобила са прихватљивом ценом
Стручњаци оцењују да је ова економска криза, изазвана короном, која је погодила и ауто-индустрију, гора и од оне из 2008. године која је изазвала огромне потресе на тржишту.
Довољно је само рећи да је те 2008. уочи избијања кризе и у Србији, на нашем тржишту продато 65.000 нових возила! Требало је више од десет година да продаја нових возила у Србији 2019. достигне 30.000 јединица.
Јасно је да ће ауто-индустрија морати много брже да реагује на ову кризу. Зато и не чуди што су два гиганта "Форд" и "Фолксваген" најавили "тесну" сарадњу наредних година са циљем да смање трошкове производње па ће између осталог "Форд" правити неке "Фолксвагенове", а "Фолксваген" неке "Фордове" моделе.
Немци ће, како је најављено, у својим погонима, правити нови "форд транзит конект".
Захваљујући подршци "Гранд моторса" заступника "Форда" у Србији, екипа Магазина Новости је одгонетнула зашто баш возило из породице "конекта". На вишедневном тесту имали смо "форд турнео конект" који нас је поново уверио да Немци не раде ништа случајно.
Прочитајте још:Американци су поклонили 50.000 ОВИХ ВОЗИЛА Русима, а правио се и у КРАГУЈЕВЦУ!
Јасно је да ће тржиште бити још више подељено на оне који имају обиље новца па неће много размишљати при куповини СУВ возила, лимузина, спортских аутомобила и на оне који ће од свог возила тражити да буде "способно" да одговори на бројне захтеве. Да буде довољно удобно, комфорно, за свакодневни превоз до посла и назад, да за викенд одведе породицу безбедно ван градске вреве, да је кадро да, у српском случају, стигне лети до Грчке, зими до Златибора, Копаоника и да буде економично, окретно у граду, лако за паркирање, да има велики пртљажни простор за викенд набавку у тржном центру, да допадљиво изгледа и, оно што је и даље најважније просечном српском купцу ( а верујемо да тако размишља после короне и просечни европски радник), да има приступачну цену.
И ту долазимо до возила на нашем "тесту". "Форд конект" по габаритима није превелик за градске улице. Има штедљив мотор (на нашем тесту дизелаш је потрошио незнатно више од пет литара на 100 км, а испробали смо га и у граду, локалним путевима, уверили се и да при 130 км на час на ауто-путу сјајно иде). Кошта нешто мање од 13.000 евра. Практичан је као мало које возило на тржишту. Има двоје клизних врата, задња се отварају високо тако да је прилаз пртљажном простору лаган. Места има на претек. Ми смо тако, не обарајући задњи ред седишта (то је могуће само једним потезом) без проблема у пртљажник ставили четири зимске гуме 16-тице, али и пуна колица робе из тржног центра. Носивост је чак 700 килограма!
Прочитајте још:Веселе седамдесете у Европи су улепшали и ови аутомобили (Фото)
Аутомобил је веома прегледан. Паркирање је додатно олакшано паркинг сензорима али и камером чији приказ видите у углу унутрашњег ретровизора. Клима је одлична и има и поленски филтер. Уз сјајан аудио уређај, блутут повезивање вашег мобилног телефона, команди на обручу управљача, доста електронике (електроподесиви спољни ретровозори имају и функцију одмрзавања), уз седиште које има више смерова подешавања, лумбалну подршку, заиста ћете уживати у комфору "конекта". Опреме и у овом, нижем пакету, има заиста неочекивано много. Ту је и темпомат, кожни волан, електрохроматски ретровизор, затамњена стакла, алуминијумске фелне, магленке, лед дневна светла, сва сила ваздушних јастука, завесица...
Универзалац за пример.
ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ
- Дужина:4.418 мм
- Ширина:2.137 мм
- Висина:1.852 мм
- Пртљажник:1.200 литара
- Носивост:700 кг
- Мотор:1.5 Еко блу дизел
- Запремина мотора:1.499 ццм
- Снага:100 КС
- Обртни момент:240 нм
- Мењач:Мануелни 6+1 степен
- Потрошња:Лит./100 км
- Град:5.6
- Ван града:4,8
- Комбиновано:5,1
- Емисија ЦО2:125 гр/км