Како да успоставите равнотежу у животу за објашњава Данијела Јокић Ваислаy, лифе цоацх
Ако осећате да вам посао одузима превише времена, та да преобиман рад негативно утиче на вашу породицу, однос са партнером, као и на ваше ментално и физичко здравље, важно је да предузмете кораке за балансирање посла и приватног живота.
Када говоримо о балансу између посла и приватног, важно је да узмемо у обзир три важна фактора: добру организацију и планирање времена, интеграцију посла и приватног живота, те рад на нашем миндсет-у.
Планирање и организација времена
Како бисте боље организовали своје време, важно је да прво процените како га проводите. Многе моје клијенткиње, које су се жалиле да због захтевног радног времена и високих функција нису имале довољно времена за породицу, партнера и бригу о свом здрављу, изненадиле би се када би израчунале да седмично проводе и до 10 сати на друштвеним мрежама, два сата током дана разговарајући са пријатељицом, целу суботу обављајући ствари које би лако могледа делегирају другима или пак 45 минута у групном чету.
Како бисте проценили како проводите своје време, пратите (путем мобилне апликације или у свом планеру или дневнику) шта и колико радите током 15 дана, а затим направите анализу колико времена трошите на поједине активности, те размислите:
Које активности можете да делегирате другима?
Од кога можете затражити помоћ у обављању појединих задатака?
Шта можете да елиминишете што вам одузима драгоцено време?
Шта можете да аутоматизујете, што вам одузима вријеме?
Можете ли ли да даунлоудујете неку апликацију која вам чини живот једноставнијим и помаже вам да организујете време боље?
Можете ли да инвестирате у неку бољу опрему или софтвер, који ће вам помоћи да будете продуктивнији у раду?
Интеграција посла и приватног живота
Ако сте предузетник, или обављате функцију која подразумијева честа путовања, пословне вечере, предавања и конференције, те чест прековремени рад, онда је добар начин да инкорпорирате бољи баланс у свој живот комбиновање различитих активности и интеграција посла и приватног живота.
Једна моја клијенткиња, која је била ЦЕО и имала јако мало времена на располагању желела је да проводи више времена са кћерком, а уједно и да буде више физички активна. Дошли смо до решења да са кћерком редовно игра тенис. То јој је помогло да се, након дуго времена и безброј неуспелих покушаја, редовно бави физичком активношћу, као и да се зближи с кћерком и ужива у игрању тениса.
Предузетнице које за промоцију својих услуга треба да креирају садржај за блог и друге онлине медије, интегрисале су документовање својих пословних путовања, животних прича, као и писање о својим пословним постигнућима и наученим сазнањима на својим платформама.
На сличан начин, можете и ви комбиновати и планирати активности. На пример, ако желите да проводите више времена у природи и са децом и/или партнером, те да будете физички активнији, можете планирати заједнички излет у природу, заједничко планинарење, вожњу бициклима и сл, или можете са пријатељицама отићи у сауну или у шетњу парком, уместо на кафу, као и да слушате аудио књиге или подкасте док шетате, или док возите аутомобил током путовања на посао.
Рад на миндсет-у
Осим што је важно да радите на организацији и планирању времена, као и на интеграцији посла и приватног живота, такође је важно да радите и на свом миндсет-у. Једна од првих ствари које смо моја колегица, са којом сам водила радионице емоционалне интелигенције у компанијама у Индији, и ја подучавала менаџере била је да без обзира колико се свесно трудимо да будемо рационални и логични у доношењу одлука, наше емоције, личне вредности и систем уверења имају велики утицај на нас током доношења било које одлуке и формирања наших образаца понашања.
Лимитирајућа уверења:
1. Директори и други водећи менаџери у компанијама нису могли ефективно да делегирају обавезе на радном месту, због подсвесних проблема са поверењем.
2. Жене лидерке нису могле да буду довољно асертивне и стекну ауторитет и поштовање подређених због страха од тога да неће свима ‘угодити’, те да ће бити окарактерисане као ‘немилосрдне’, ‘грубе”.
3. Прекомерни рад као компензација за недовољан осећај сопствене вредности. Радохолизам, због којег на подсвесном нивоу, особи може бити врло тешко да делегира обавезе, креира добре системе рада и ‘ради паметније, а не више’, те да се ‘одвоји’ од посла на годишњем одмору и/или током викенда.
4. Подсвесно лимитирајуће уверење да се мора ‘тешко/много радити’ да би се зарадио новац, или да је једини начин да се заради више новаца - да се више ради (што особу саботира у креирању пасивних извора прихода и продуктивнијих система рада).
Имајте на уму да ће вам, без обзира колико радили на планирању и организацији времена и креирању ефективнијих система рада, бити веома тешко да постигнете бољи баланс између посла и приватног живота, ако вас у томе коче подсвесни страхови, лимитирајућа уверења, или осећај недовољне сопствене вредности. У овоме вам, као и менаџменту времена и бољој интеграцији посла и приватног живота много може помоћи рад са лајф коучем.
Оно што из искуства у раду са воема заузетим лидерима на високим позицијама и предузетницима могу лично да потврдим је да, без обзира како вам је хаотично и обимно радно време и са колико обавеза треба да жонглирате, могуће је да себи креирате више слободног времена за бригу о себи и своме здрављу, као и за партнера и породицу, посебно данас када имамо више могућности за делегирање, аутоматизацију репетитивних задатака, као и одабир мултифункционалних планера, апликација и календара за планирање времена.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ