Током протеклих година под лупом су се нашли Пикасови ставови према његовим љубавницама.
Аналитичари уметности, попут Шенона Лија из часописа Артспејс, верују да Пикасов однос према женама треба приметити у његовом раду: „И сам Пикасо је приметио да се комплетно његово стваралаштво може категоризовати у седам различитих стилова, од којих је сваки документ његовог односа са седам жена у његовом животу.“
Пикасо је, како пише Ли, „скоро свакој од тих жена, за које је тврдио да их воли, живот учинио изузетно мизерним“.
Ли се такођер позива на дело Пикасове унуке Марине, која је написала књигу о деди, где пише о односу према женама: „Он их је потчинио својој анималној сексуалности, припитомио их, опчинио их, прогутао их и здробио их на своја платна. Након што је много ноћи провео извлачећи из њих есенцију, када би их посве уништио, он би их одбацио.“
Сам Пикасо је себе на сопственим делима представљао као лик митског Минотаура; чије музе су биле жртве његове бестијалне агресије.
„Искрено, ових дана, прилично је тешко саосећати са особом која црта митолошке верзије себе као 'звери' која дословно напаствује жене у безброј прилика“, пише Ли у тексту објављеном у Артспејсу.
Франсоа Гијо, уметница која се заљубила у Пикаса, сматра се изузетком. Она је славном сликару родила двоје деце, и сматра се једином женом која је напустила Пикаса.
У 81. години, Пикасо се поново оженио са Жаклином Роке која је била чак 46 година млађа од њега. Живели су заједно све до његове смрти. Убрзо након тога, она је извршила самоубиство.
Пикасове последње године
Последње године његовог живота карактерише фуриозна уметничка активност и експресија опсесије еротизмом. Године 1966. на изложби уметникових слика и скулптура у том граду представљено је и дело „Пар“, на коме су приказани мушкарац и жена у загрљају и то је његово најзначајније дело које се бави темом љубави и сексуалности.
Три године касније, Пикасова изложба у Паризу изазвала је скандал због еротизма на сликама и њиховог огромног формата.
Чинило се да се до 1972. уметник припрема за смрт: тада је настала серија портрета с његовом главом замењеном маском, која је понекад попримала и изглед лобање и прекрштених костију.
Пикасо је умро 8. априла 1973. у Мужену близу Кана.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ