Занимљиво истраживање.
Музика помаже бебама да проговоре, показала је студија америчких научника који су пратили понашање беба у игри музичким ритмовима.
Упоредили су групу с двадесетеро деветомесечних беба које су училе да репродукују музичке ритмове ударајући руком о бубањ с 19 њихових вршњака који су се истовремено играли другим играчкама, попут аутомобила или коцкица.
Научници су установили да је активност делова мозга задужених за препознавање вокалних и музичких одлика - аудитивног кортекса и префронталног кортекса код деце из музичке групе била већа него код оних који су се играли коцкицама и аутомобилма.
Прочитајте још: ЈЕДНОСТАВНИ САВЕТИ који ће вам помоћи да ваша беба лакше превазиђе ГРЧЕВЕ
Обе су мождане регије важне за концентрацију и одржавање пажње.
- Ово је прва студија спроведена на сасвим малој деци која упућује на то да изложеност музичким ритмовима у раној животној доби може да побољша способност препознавања језичног ритма - објаснила је научница с Института за учење и науку мозга универзитета у Вашингтону, Кристина Џао, која је водила истраживање.
- Стимулација музиком у раној животној доби има дугорочно бољи учинак на когнитивне способности - рекла је она.
Прочитајте још: Пустите децу да се испрљају! Постоји ДОБАР РАЗЛОГ!
- Да би бебе проговориле најпре морају да науче да препознају тонове и ритмове - објаснила је коаутор студије Патрициа Кухл, објаснивши да је способност перцепције звука "важна когнитивна способност" те да "могућност њеног раног побољшања има дугорочан учинак на учење".
Језик, попут музике има снажне ритмичке карактеристике.
Тако ритам слогова помаже у разликовању звукова и омогућује да се разуме шта неко говори. А могућност уочавања разлика међу звуковима помаже бебама да пре науче да говоре.
Прочитајте још: Ови предмети у кући могу бити ОПАСНИ ЗА ДЕЦУ: Склоните их на време
Да би то доказали научници су током месец дана организовали дванаест петнаестминутних дружења двадесетеро деце у лабораторији заједно с родитељима који су водили и надзирали њихове активности. Родитељи су у ритму тротактних дечјих песмица ударали ритам. Седам дана по завршетку музичких састанака код све деце из музичке групе примећене су снажније мождане реакције, које су показале да те бебе боље препознају промене ритма него деца из друге групе.
Резултати студије објављени су у Процеедингс оф тхе Натионал Ацадемy оф Сциенцес.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ