Иако вам се чини да је ваше дете још увек мало, питање је тренутка када ће да уследи питање: "Када могу да отворим свој профил на друштвеним мрежама?".
Деца су данас окружена друштвеним мрежама и интернетом због чега јако брзо науче да баратају телефонима, таблетима и лаптоповима.
Иако су ризици и опасности које вребају велике и тешко их је избећи, сигурно нећете моћи да збраните детету приступ друштвеним мрежама, јер је још опасније да оно то уради само без вашег знања. Важно је само да добро процените тренутак када је ваше дете зрело за тако озбиљан корак. Иначе, платформе као што су ТикТок, Инстаграм и Твитер својим корисницима допуштају да се пријаве ако су старији од 13 година, а то је, како тврде доктори, прерано.
- На основу података које сам видео тврдим да је 13 година прерано и да би та граница требало да буде између 16. и 18. године - каже хирург др Вивек Мурти и додаје:
- Деца тог узраста тек формирају мишљење о себи, својим вредности и односима с другима, а ту им неће помоћи често искривљено окружење друштвених мрежа.
Према његовим речима тинејџери ће због друштвених мрежа постати преосетљиви на критику. Ако већ платформе неће да мењају узраст када деци постају доступне, родитељи би требало да заштите децу бар до њихове 16. године.
Психијатар др Адриана Стеси која годинама ради са тинејџерима каже да коришћење друштвених мрежа у мозгу ослобађа „депонију допамина“.
- Када радимо ствари које изазивају звисност, попут употребе кокаина или паметних телефона, наш мозак ођедном отпушта много допамина, што нам говори да то наставимо да радимо - каже докторка и додаје да је тај део мозга посебно активан код тинејџера у поређењу са одраслима, а превеликим конзумирањем садржаја на друштвеним мрежама постаје још активнији и осетљивији.
Недавне студије показале су како и време проведено испред екрана може да утиче на развој мозга, па је већ код мале деце превише времена које проводе пред екраном значајно повезано са лошијим вештинама писмености и способношћу коришћења изражајног језика.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ