БРЕНДИРАЊЕ послодавца постаје све важније на данашњем конкурентном тржишту рада. Када постанете препознати и познати као атрактиван послодавац, ваша способност да привучете, задржите и мотивишете талентоване запослене значајно се побољшава.
Успостављање одрживог бренда послодавца никада није било важније него сад. Људи, у данашње време, на сајтовима за запошљавање лако могу да сазнају више о компанијама и да одлуче у коју вреди уложити своје способности и време.
Међутим, различити бенефити неће бити довољни да изграде културу међу запосленима којима недостаје снажан осећај сврхе, посвећеност вишим циљевима и смисленим праксама одрживости.
Најпожељнији послодавци су они који имају финансијску стабилност, лидери и они код којих су избалансирани рад и приватни живот.
Већим компанијама је највећи изазов како да привуку квалитетне кандидате и задрже запослене, док мале и средње компаније муче организациони изазови
Резултати глобалних истраживања нам говоре колико је битно да је бренд послодавца одржив:
- 65% људи широм света жели да ради за организацију која се бави друштвеном одговорношћу
- Сваки четврти запослени тражио би нови посао ако би открио да њихов послодавац има лош учинак о питањима животне средине
- 51% запослених неће радити за компанију која не учествује у друштвеним активностима
Кључни аспекти бренда послодавца
1. Привлачење талентованих кандидата
Када вас препознају као угледног послодавца са добрим радним праксама и могућностима за развој запослених привући ћете квалификоване кандидате који желе да остваре дугорочну каријеру у вашој организацији. Људи често бирају послодавце који нуде сигурност запослења и професионални развој.. Кандидати често истражују репутацију компаније пре него што се пријаве за посао. Позитивна репутација послодавца који брине о добробити запослених привући ће квалификоване и мотивисане кандидате.
2. Задржавање запослених
Одржавање бренда послодавца такође игра кључну улогу у задржавању запослених. Када запослени виде свог послодавца као успешног, задовољног и подржавајућег и када се осећају прихваћено и цењено, мање су шансе да ће напустити организацију. Ово смањује трошкове флуктуације радне снаге и одржава континуитет у тимовима.
3. Повећање продуктивности
Добар бренд послодавца може повећати продуктивност запослених. Запослени који су поносни на своју организацију и осећају повезаност с њом често су склонији пружању максималног доприноса на радном месту. То резултира већом ефикасношћу и бољим пословним резултатима.
4. Позитиван утицај на друштво
Осим интерних користи, одржавање бренда послодавца има и позитиван утицај на друштво. Послодавци који се брину о својим запосленима и заједници привлаче више пажње и поштовања у јавности. То може допринети бољем угледу организације и привући нове таленте и клијенте.
5. Конкурентска предност
Напокон, одржавање бренда послодавца може пружити конкурентску предност на тржишту рада. У ситуацијама у којима послодавци конкуришу за исте таленте, они с јаким брендом послодавца имају предност. То може резултирати бржим и квалификованијим запошљавањем, што је од суштинског значаја за успешно пословање.
Одржавање бренда послодавца значајно побољшава запошљавање на више начина. Привлачење талената, задржавање запослених , повећање продуктивности, позитиван утицај на друштво и стварање конкурентске предности су само неки од бенефита. Организације које препознају важност бриге о свом бренду послодавца не само да више привлаче кандидате за посао, већ и остварују дугорочни успех и одржив раст.
Фото: Пиксабау
Репутација у широј јавности
Информације о радној атмосфери брзо се шире путем друштвених мрежа и рецензија на сајтовима за оцењивање послодаваца. Негативна репутација може нашкодити бренду компаније и њеном угледу у широј јавности.
Пример добре праксе код нас, можемо пронаћи у компанији НИС, која је за Пројекат “Платформа: Поштовање, пре свега”, награђена на конференцији ХР Еxпериенце 2021.године. У питању је интегрисан програм подршке запосленима када год се осећају да трпе или пролазе кроз ситуације које угрожавају њихово достојанство и осећања. Тиме је НИС несумњиво показао своје одрживо пословање путем поштовања УН циљева одрживог развоја 8 – достојанствен рад и економски раст, као и циља 5 –родна равноправност.
Овакав однос донео је НИС-у још једно признање. Наиме, ова компанија је у два последња истраживања ТалентX, које спроводи специјализовани портал Послови.инфостуд, у анкети у којој је учествовало око 11.000 испитаника изабрана за најпожељнијег домаћег послодавца.