BRENDIRANJE poslodavca postaje sve važnije na današnjem konkurentnom tržištu rada. Kada postanete prepoznati i poznati kao atraktivan poslodavac, vaša sposobnost da privučete, zadržite i motivišete talentovane zaposlene značajno se poboljšava.
Uspostavljanje održivog brenda poslodavca nikada nije bilo važnije nego sad. LJudi, u današnje vreme, na sajtovima za zapošljavanje lako mogu da saznaju više o kompanijama i da odluče u koju vredi uložiti svoje sposobnosti i vreme.
Međutim, različiti benefiti neće biti dovoljni da izgrade kulturu među zaposlenima kojima nedostaje snažan osećaj svrhe, posvećenost višim ciljevima i smislenim praksama održivosti.
Najpoželjniji poslodavci su oni koji imaju finansijsku stabilnost, lideri i oni kod kojih su izbalansirani rad i privatni život.
Većim kompanijama je najveći izazov kako da privuku kvalitetne kandidate i zadrže zaposlene, dok male i srednje kompanije muče organizacioni izazovi
Rezultati globalnih istraživanja nam govore koliko je bitno da je brend poslodavca održiv:
- 65% ljudi širom sveta želi da radi za organizaciju koja se bavi društvenom odgovornošću
- Svaki četvrti zaposleni tražio bi novi posao ako bi otkrio da njihov poslodavac ima loš učinak o pitanjima životne sredine
- 51% zaposlenih neće raditi za kompaniju koja ne učestvuje u društvenim aktivnostima
Ključni aspekti brenda poslodavca
1. Privlačenje talentovanih kandidata
Kada vas prepoznaju kao uglednog poslodavca sa dobrim radnim praksama i mogućnostima za razvoj zaposlenih privući ćete kvalifikovane kandidate koji žele da ostvare dugoročnu karijeru u vašoj organizaciji. LJudi često biraju poslodavce koji nude sigurnost zaposlenja i profesionalni razvoj.. Kandidati često istražuju reputaciju kompanije pre nego što se prijave za posao. Pozitivna reputacija poslodavca koji brine o dobrobiti zaposlenih privući će kvalifikovane i motivisane kandidate.
2. Zadržavanje zaposlenih
Održavanje brenda poslodavca takođe igra ključnu ulogu u zadržavanju zaposlenih. Kada zaposleni vide svog poslodavca kao uspešnog, zadovoljnog i podržavajućeg i kada se osećaju prihvaćeno i cenjeno, manje su šanse da će napustiti organizaciju. Ovo smanjuje troškove fluktuacije radne snage i održava kontinuitet u timovima.
3. Povećanje produktivnosti
Dobar brend poslodavca može povećati produktivnost zaposlenih. Zaposleni koji su ponosni na svoju organizaciju i osećaju povezanost s njom često su skloniji pružanju maksimalnog doprinosa na radnom mestu. To rezultira većom efikasnošću i boljim poslovnim rezultatima.
4. Pozitivan uticaj na društvo
Osim internih koristi, održavanje brenda poslodavca ima i pozitivan uticaj na društvo. Poslodavci koji se brinu o svojim zaposlenima i zajednici privlače više pažnje i poštovanja u javnosti. To može doprineti boljem ugledu organizacije i privući nove talente i klijente.
5. Konkurentska prednost
Napokon, održavanje brenda poslodavca može pružiti konkurentsku prednost na tržištu rada. U situacijama u kojima poslodavci konkurišu za iste talente, oni s jakim brendom poslodavca imaju prednost. To može rezultirati bržim i kvalifikovanijim zapošljavanjem, što je od suštinskog značaja za uspešno poslovanje.
Održavanje brenda poslodavca značajno poboljšava zapošljavanje na više načina. Privlačenje talenata, zadržavanje zaposlenih , povećanje produktivnosti, pozitivan uticaj na društvo i stvaranje konkurentske prednosti su samo neki od benefita. Organizacije koje prepoznaju važnost brige o svom brendu poslodavca ne samo da više privlače kandidate za posao, već i ostvaruju dugoročni uspeh i održiv rast.
Foto: Piksabau
Reputacija u široj javnosti
Informacije o radnoj atmosferi brzo se šire putem društvenih mreža i recenzija na sajtovima za ocenjivanje poslodavaca. Negativna reputacija može naškoditi brendu kompanije i njenom ugledu u široj javnosti.
Primer dobre prakse kod nas, možemo pronaći u kompaniji NIS, koja je za Projekat “Platforma: Poštovanje, pre svega”, nagrađena na konferenciji HR Experience 2021.godine. U pitanju je integrisan program podrške zaposlenima kada god se osećaju da trpe ili prolaze kroz situacije koje ugrožavaju njihovo dostojanstvo i osećanja. Time je NIS nesumnjivo pokazao svoje održivo poslovanje putem poštovanja UN ciljeva održivog razvoja 8 – dostojanstven rad i ekonomski rast, kao i cilja 5 –rodna ravnopravnost.
Ovakav odnos doneo je NIS-u još jedno priznanje. Naime, ova kompanija je u dva poslednja istraživanja TalentX, koje sprovodi specijalizovani portal Poslovi.infostud, u anketi u kojoj je učestvovalo oko 11.000 ispitanika izabrana za najpoželjnijeg domaćeg poslodavca.