Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

У 9 СИТУАЦИЈА ПАДАЈУ МАСКЕ: Када се десе ове ствари сазнеје се ко је какав човек

У 9 ситуација падају маске, процените човека са којим имате било какав однос у обичним животним ситуација, спречићете болна разочарања.

1726138533_shutterstock_1328931767.jpg
Пхото:Схуттерстоцк
Oglas

Људи носе маске и многи људи нису онакви каквим се представљају. Наш став према другима често се формира не толико на основу објективних чињеница, већ на основу емоција, моралних уверења и субјективних идеја о одређеној особи. Због тога можемо бити преварени и зближити се са токсичним људима због којих бисмо могли да патимо у будућности. Василиј Шуров, психијатар и психотерапеут, говори о томе које ситуације помажу да се човек боље упозна и открије његова права личност.

9 ситуација које скидају све маске


При упознавању и зближавању са људима често нас ометају психолошке пројекције. Људима приписујемо карактерне особине и врлине које они заправо немају, своја очекивања и идеале преносимо на њих. А да бисмо нкога упознали, највише помаже посматрање његовог понашања и поступака у значајним ситуацијама – и посебно када се ти догађаји понављају.

1. Нов материјални и друштвени статус


Пример из уџбеника: човек се обогатио, постао велики газда, стекао славу – и његово понашање се одмах променило. Почео је да се опходи према другима с презиром, да даје обезвређујуће и понижавајуће коментаре, да исмева људе нижег статуса. Најчешће се то дешава када је неко добио високу позицију неочекивано и приморалн је да драстично промени начин живота, круг пријатеља и интересовања. Покушава да се "прилагоди новој стварности".
Такође, често се дешава да особа која је изненада постала богата и позната постане предмет себичног интересовања рођака (сетите се Живке министарке) и познаника који раније нису обраћали пажњу на њега, нису га звали и нису му пружили подршку.

2. Комуникација са људима нижег и вишег статуса


Веома јасан маркер карактера и особина личности јесте како се његово понашање мења (или остаје непромењено) када комуницира са људима вишег или нижег статуса. Требало би да будете забринути ако особа редовно:

удовољава, ласка, постаје претерано сусретљива и скромна пред шефовима, имућнијим људима, познатим личностима и једноставно пред онима од којих зависе неки сегменти њеног живота;
руга се, понижава, фокусира на "болне тачке" и опходи се према услужном особљу, подређенима и другим људима од којих јој ништа не треба и који зависе од њега.


3. Стресне ситуације


У случају изненадне опасности и стреса, особа не може да се понаша по устаљеним обрасцима нити да се сакрије иза друштвено прихватљивих маски. Мора брзо да процени ризике и донесе одлуке за себе и друге.

Како ће се ваш пријатељ или колега понашати у стресној ситуацији? Да ли ће успети да задржи емоционалну и бихејвиоралну самоконтролу – или ће постати раздражљив, груб и хистеричан; прихватити одговорност или покушати да пребаци одлуке на друге; показати лидерске квалитете и бити спреман да се повинује упућенијем - или неће радити ни једно ни друго и само тражити кривце?

Због тога су активне игре, заједничке шетње и такмичења са колегама (теам буилдинг) толико популарни у корпоративној култури. Такви тренинзи вам помажу да схватите да ли се вашим саиграчима може веровати и за шта су способни у ванредној ситуацији.

4. Понашање у сукобу


Несугласице су нормалне. Оне вам помажу да се боље упознате, уче вас да препознате потребе и жеље одређене особе, правилно браните свој став и проналазите компромисе. Али неки људи у сукобима се драматично мењају:

дижу глас
изговарају увреде
манипулишу осећањем кривице и стида
обезвређују нечија осећања и потребе (Не измишљај! Превише си осетљив)
покушавају да понизе и изврше притисак на болне тачке противника (сећају се прошлости, указују на слабости и откривају личне податке добијене у поверљивом окружењу)
Ако се особа тако редовно понаша, то је добар разлог да размислите о томе – да ли је са њом могуће изградити продуктивно партнерство, снажно пријатељство или одржив однос?

5. Реакција на губитак и губитак онога што желите


Сви се узнемиримо и осећамо депресивно ако изгубимо у забави, спортским такмичењима или на послу, не постигнемо жељене резултате или будемо одбијени. Али неки људи у таквој ситуацији задржавају присебност и понашају се достојанствено: честитају противницима или у тишини напуштају бојно поље, прихватају одговорност за губитак,анализирају грешке и добијају мотивацију за рад.

А други губе стрпљење: искаљују своје емоције на друге, јавно или иза леђа оптужују противника за превару, одговорност за пораз пребацују на колеге, судије или спољне факторе, гаје огорченост, размишљају и причају о "животној неправди".

6. Реакција на ваше губитке и неуспехе


Како ваш колега, пријатељ или рођак реагују када се нађете у незавидној позицији?
1. Да ли је саосећајан, нуди подршку, улива самопоуздање, помаже вам да објективно разумете ситуацију и да превазиђете грешке а да се не осећате кривим? Ако је тако, имате доброг пријатеља.

Или користи ваше неуспехе за "пријатељско исмевање“, подсећајући на њих у личној комуникацији и разговорима са странцима? Упорно покушава да нагласи вашу кривицу, набраја грешке, чак и када схвати да сте повређени? Оштро критикује под маском "пријатељске искрености“ и вређа се када покушате да прекинете разговор? Јасно је да се овако не понаша пријатељ ни добар човек.

7. Оговара друге људе


Разговор је добар начин да се ослободите напетости, добијете подршку и савет и разјасните своја осећања и уверења. Алии не ако особа негативно говори о свом окружењу: сви су криви - рођаци, бивши партнери, пријатељи и познаници, шефови и колеге. У почетку може да изазове саосећање: човек је несрећник. Али приче о "преступницима" постају напорне и можете чак почети да саосећате са њима.

8. Не извршава обавезе и не испуњава обећања


Колико лако и често вам особа даје обећања и колико често их испуњава? Неки људи не схватају обавезе озбиљно, већ своје речи схватају као успутни знак учтивости: "Урадићу све, обећавам!", "Договорено!", "Важи". Али када покушате да је подсетите на обавезе, реагује непримерено:

Неспоразум и покушај да се ућутка разговор: "Јесам ли то стварно рекао? не сећам се...“
Пренос одговорности на спољне факторе: "Да, обећала сам, али сам се збунила, заборавила, каснила, нисам имала довољно времена, сад ми је глава пуна других ствари... Идемо следећи пут?"
Акутна негативна реакција: "Не верујеш ми? То је увредљиво! Не желим још да причам са тобом!"
У почетку ћете се осећати непријатно, па чак и кривити себе за неповерење и подсећање, али са сваким понављањем ситуације неодговорност ће постати очигледнија.

9. Када се опусти и опије


И на крају, о човеку можете судии по његовом понашању у најопуштенијем стању: када зна да га нико (или ви посебно) не види или оцењује, када престане да се стиди према вама, када је под утицајем алкохола.

"Почели смо да живимо заједно. А он је просто непрепознатљив: код куће је постао оштар, груб, презиран...“; "Пио је и почео да прича ружне ствари о својим колегама и пријатељима, ругао се њима и мени, много се хвалио својим заслугама, понашао се грубо и дрско...“

Вера у најбоље, способност поверења и неспремност да се виде недостаци су лепе племените особине. Али често изазивају болне илузије и тешка разочарања. Без обзира на то колико дивна особа изгледа, важно је упоредити слику коју о њојимате у глави с објективним чињеницама.

Сенса 

Бонус видео: 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas