Oglas
· · Komentari: 0

U 9 SITUACIJA PADAJU MASKE: Kada se dese ove stvari sazneje se ko je kakav čovek

U 9 situacija padaju maske, procenite čoveka sa kojim imate bilo kakav odnos u običnim životnim situacija, sprečićete bolna razočaranja.

1726138533_shutterstock_1328931767.jpg
Photo:Shutterstock
Oglas

LJudi nose maske i mnogi ljudi nisu onakvi kakvim se predstavljaju. Naš stav prema drugima često se formira ne toliko na osnovu objektivnih činjenica, već na osnovu emocija, moralnih uverenja i subjektivnih ideja o određenoj osobi. Zbog toga možemo biti prevareni i zbližiti se sa toksičnim ljudima zbog kojih bismo mogli da patimo u budućnosti. Vasilij Šurov, psihijatar i psihoterapeut, govori o tome koje situacije pomažu da se čovek bolje upozna i otkrije njegova prava ličnost.

9 situacija koje skidaju sve maske


Pri upoznavanju i zbližavanju sa ljudima često nas ometaju psihološke projekcije. LJudima pripisujemo karakterne osobine i vrline koje oni zapravo nemaju, svoja očekivanja i ideale prenosimo na njih. A da bismo nkoga upoznali, najviše pomaže posmatranje njegovog ponašanja i postupaka u značajnim situacijama – i posebno kada se ti događaji ponavljaju.

1. Nov materijalni i društveni status


Primer iz udžbenika: čovek se obogatio, postao veliki gazda, stekao slavu – i njegovo ponašanje se odmah promenilo. Počeo je da se ophodi prema drugima s prezirom, da daje obezvređujuće i ponižavajuće komentare, da ismeva ljude nižeg statusa. Najčešće se to dešava kada je neko dobio visoku poziciju neočekivano i primoraln je da drastično promeni način života, krug prijatelja i interesovanja. Pokušava da se "prilagodi novoj stvarnosti".
Takođe, često se dešava da osoba koja je iznenada postala bogata i poznata postane predmet sebičnog interesovanja rođaka (setite se Živke ministarke) i poznanika koji ranije nisu obraćali pažnju na njega, nisu ga zvali i nisu mu pružili podršku.

2. Komunikacija sa ljudima nižeg i višeg statusa


Veoma jasan marker karaktera i osobina ličnosti jeste kako se njegovo ponašanje menja (ili ostaje nepromenjeno) kada komunicira sa ljudima višeg ili nižeg statusa. Trebalo bi da budete zabrinuti ako osoba redovno:

udovoljava, laska, postaje preterano susretljiva i skromna pred šefovima, imućnijim ljudima, poznatim ličnostima i jednostavno pred onima od kojih zavise neki segmenti njenog života;
ruga se, ponižava, fokusira na "bolne tačke" i ophodi se prema uslužnom osoblju, podređenima i drugim ljudima od kojih joj ništa ne treba i koji zavise od njega.


3. Stresne situacije


U slučaju iznenadne opasnosti i stresa, osoba ne može da se ponaša po ustaljenim obrascima niti da se sakrije iza društveno prihvatljivih maski. Mora brzo da proceni rizike i donese odluke za sebe i druge.

Kako će se vaš prijatelj ili kolega ponašati u stresnoj situaciji? Da li će uspeti da zadrži emocionalnu i bihejvioralnu samokontrolu – ili će postati razdražljiv, grub i histeričan; prihvatiti odgovornost ili pokušati da prebaci odluke na druge; pokazati liderske kvalitete i biti spreman da se povinuje upućenijem - ili neće raditi ni jedno ni drugo i samo tražiti krivce?

Zbog toga su aktivne igre, zajedničke šetnje i takmičenja sa kolegama (team building) toliko popularni u korporativnoj kulturi. Takvi treninzi vam pomažu da shvatite da li se vašim saigračima može verovati i za šta su sposobni u vanrednoj situaciji.

4. Ponašanje u sukobu


Nesuglasice su normalne. One vam pomažu da se bolje upoznate, uče vas da prepoznate potrebe i želje određene osobe, pravilno branite svoj stav i pronalazite kompromise. Ali neki ljudi u sukobima se dramatično menjaju:

dižu glas
izgovaraju uvrede
manipulišu osećanjem krivice i stida
obezvređuju nečija osećanja i potrebe (Ne izmišljaj! Previše si osetljiv)
pokušavaju da ponize i izvrše pritisak na bolne tačke protivnika (sećaju se prošlosti, ukazuju na slabosti i otkrivaju lične podatke dobijene u poverljivom okruženju)
Ako se osoba tako redovno ponaša, to je dobar razlog da razmislite o tome – da li je sa njom moguće izgraditi produktivno partnerstvo, snažno prijateljstvo ili održiv odnos?

5. Reakcija na gubitak i gubitak onoga što želite


Svi se uznemirimo i osećamo depresivno ako izgubimo u zabavi, sportskim takmičenjima ili na poslu, ne postignemo željene rezultate ili budemo odbijeni. Ali neki ljudi u takvoj situaciji zadržavaju prisebnost i ponašaju se dostojanstveno: čestitaju protivnicima ili u tišini napuštaju bojno polje, prihvataju odgovornost za gubitak,analiziraju greške i dobijaju motivaciju za rad.

A drugi gube strpljenje: iskaljuju svoje emocije na druge, javno ili iza leđa optužuju protivnika za prevaru, odgovornost za poraz prebacuju na kolege, sudije ili spoljne faktore, gaje ogorčenost, razmišljaju i pričaju o "životnoj nepravdi".

6. Reakcija na vaše gubitke i neuspehe


Kako vaš kolega, prijatelj ili rođak reaguju kada se nađete u nezavidnoj poziciji?
1. Da li je saosećajan, nudi podršku, uliva samopouzdanje, pomaže vam da objektivno razumete situaciju i da prevaziđete greške a da se ne osećate krivim? Ako je tako, imate dobrog prijatelja.

Ili koristi vaše neuspehe za "prijateljsko ismevanje“, podsećajući na njih u ličnoj komunikaciji i razgovorima sa strancima? Uporno pokušava da naglasi vašu krivicu, nabraja greške, čak i kada shvati da ste povređeni? Oštro kritikuje pod maskom "prijateljske iskrenosti“ i vređa se kada pokušate da prekinete razgovor? Jasno je da se ovako ne ponaša prijatelj ni dobar čovek.

7. Ogovara druge ljude


Razgovor je dobar način da se oslobodite napetosti, dobijete podršku i savet i razjasnite svoja osećanja i uverenja. Alii ne ako osoba negativno govori o svom okruženju: svi su krivi - rođaci, bivši partneri, prijatelji i poznanici, šefovi i kolege. U početku može da izazove saosećanje: čovek je nesrećnik. Ali priče o "prestupnicima" postaju naporne i možete čak početi da saosećate sa njima.

8. Ne izvršava obaveze i ne ispunjava obećanja


Koliko lako i često vam osoba daje obećanja i koliko često ih ispunjava? Neki ljudi ne shvataju obaveze ozbiljno, već svoje reči shvataju kao usputni znak učtivosti: "Uradiću sve, obećavam!", "Dogovoreno!", "Važi". Ali kada pokušate da je podsetite na obaveze, reaguje neprimereno:

Nesporazum i pokušaj da se ućutka razgovor: "Jesam li to stvarno rekao? ne sećam se...“
Prenos odgovornosti na spoljne faktore: "Da, obećala sam, ali sam se zbunila, zaboravila, kasnila, nisam imala dovoljno vremena, sad mi je glava puna drugih stvari... Idemo sledeći put?"
Akutna negativna reakcija: "Ne veruješ mi? To je uvredljivo! Ne želim još da pričam sa tobom!"
U početku ćete se osećati neprijatno, pa čak i kriviti sebe za nepoverenje i podsećanje, ali sa svakim ponavljanjem situacije neodgovornost će postati očiglednija.

9. Kada se opusti i opije


I na kraju, o čoveku možete sudii po njegovom ponašanju u najopuštenijem stanju: kada zna da ga niko (ili vi posebno) ne vidi ili ocenjuje, kada prestane da se stidi prema vama, kada je pod uticajem alkohola.

"Počeli smo da živimo zajedno. A on je prosto neprepoznatljiv: kod kuće je postao oštar, grub, preziran...“; "Pio je i počeo da priča ružne stvari o svojim kolegama i prijateljima, rugao se njima i meni, mnogo se hvalio svojim zaslugama, ponašao se grubo i drsko...“

Vera u najbolje, sposobnost poverenja i nespremnost da se vide nedostaci su lepe plemenite osobine. Ali često izazivaju bolne iluzije i teška razočaranja. Bez obzira na to koliko divna osoba izgleda, važno je uporediti sliku koju o njojimate u glavi s objektivnim činjenicama.

Sensa 

Bonus video: 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas