Високе температуре и градска вожња у режиму "крени-стани" неки су од највећих непријатеља четвороточкаша. У овако неповољним условима мотор неретко "прокува", али се и то може спречити и то у неколико корака.
Сви смо са нестрпљењем ишчекивали лепо време и летњe температуре, али ма колико нама било лепо, наши четвороточкаши у оваквим условима јако пате. Посебно уколико их возимо само по граду и то у време "шпица", у нижим брзинама и на вишем броју обртаја. Прегревање мотора је један од најчешћих проблема са којима се сусрећу власиници аутомобила, а како је предупредити објаснили су стручњаци аутомеханичари.
Због чега аутомобил "прокувава" током вожње у летњим условима
Високе температуре свакако јесу кривац за прегревање мотора, али нису једини. И неодовољна количина расхладне течности у систему мотора такође може изазвати "прокувавање" возила, поготово када су напољу паклене врућине. Шта год да је главни узрок, важно је на време препознати га и знати шта треба чинити у ситуацији када аутомобил сигнализира да је достигао превисоку температуру мотора.
Прво и најважније: Безбедно заустављање возила
Уколико се током вожње аутомобил прегреје, прво што би требало да урадите јесте да зауставите возило на првом безедном искључењу. Међутим, оно што стручњаци наглашавају јесте да мотор никако не би требало гасити након стајања (иако би то многима била инстинктивна реакција), већ га оставити да ради у неутралној позицији, односно леру, како се не би прекидала циркулација расхладне течности у систему мотора.
Шта урадити пошто зауставите возило
Након безбедног заустављања, у возилу би требало искључити климатизацију и укључити грејање, како би врућ ваздух излазио из мотора. Истина, ово може бити јако незгодно уколико у аутомобилу нисте сами, али ћете тако макар мало спустити температуру. Тек пошто се мотор довољно охлади, возило се може поново покренути, али веома пажљиво, како се проблем не би поново појавио.
Једну ствар никада не смете радити
Многи возачи, посебно они неискусни, одмах пошто аутомобил сигнализира да је дошло до прегревања посежу за расхладном речношћу, не би ли је досули у хладњак који је смештен испод хаубе. Иако ово јесте логичан след догађаја, отварање чепа хладњака пре него што се течност у њему потпуно охлади може имати катастрофалне последице и довести до опекотина.
(РТ)
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ