Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

ШТА УЧИНИТИ КАДА ВОЗИЛО "ПРОКУВА": Високе температуре су највећи непријатељ аутомобила

Високе температуре и градска вожња у режиму "крени-стани" неки су од највећих непријатеља четвороточкаша. У овако неповољним условима мотор неретко "прокува", али се и то може спречити и то у неколико корака.

1720775033_shutterstock_562265251.jpg
Фото: Схуттерстоск
Oglas

Сви смо са нестрпљењем ишчекивали лепо време и летњe температуре, али ма колико нама било лепо, наши четвороточкаши у оваквим условима јако пате. Посебно уколико их возимо само по граду и то у време "шпица", у нижим брзинама и на вишем броју обртаја. Прегревање мотора је један од најчешћих проблема са којима се сусрећу власиници аутомобила, а како је предупредити објаснили су стручњаци аутомеханичари.

Због чега аутомобил "прокувава" током вожње у летњим условима

Високе температуре свакако јесу кривац за прегревање мотора, али нису једини. И неодовољна количина расхладне течности у систему мотора такође може изазвати "прокувавање" возила, поготово када су напољу паклене врућине. Шта год да је главни узрок, важно је на време препознати га и знати шта треба чинити у ситуацији када аутомобил сигнализира да је достигао превисоку температуру мотора.

Прво и најважније: Безбедно заустављање возила

Уколико се током вожње аутомобил прегреје, прво што би требало да урадите јесте да зауставите возило на првом безедном искључењу. Међутим, оно што стручњаци наглашавају јесте да мотор никако не би требало гасити након стајања (иако би то многима била инстинктивна реакција), већ га оставити да ради у неутралној позицији, односно леру, како се не би прекидала циркулација расхладне течности у систему мотора.

Шта урадити пошто зауставите возило

Након безбедног заустављања, у возилу би требало искључити климатизацију и укључити грејање, како би врућ ваздух излазио из мотора. Истина, ово може бити јако незгодно уколико у аутомобилу нисте сами, али ћете тако макар мало спустити температуру. Тек пошто се мотор довољно охлади, возило се може поново покренути, али веома пажљиво, како се проблем не би поново појавио.

Једну ствар никада не смете радити

Многи возачи, посебно они неискусни, одмах пошто аутомобил сигнализира да је дошло до прегревања посежу за расхладном речношћу, не би ли је досули у хладњак који је смештен испод хаубе. Иако ово јесте логичан след догађаја, отварање чепа хладњака пре него што се течност у њему потпуно охлади може имати катастрофалне последице и довести до опекотина.

(РТ)

 

БОНУС ВИДЕО:

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas