Представљамо вам технике- шта треба да кажете ако вас изнервирају, како да поступите на послу?
Могуће је да ћемо кроз живот срести људе са разним врлинама и манама, сјајним особинама и недостацима, и важно је да уу свакоме покушамо да видимо лепоту, да пронађемо добру страну. Ипак, постоје људи који нам једноставно неће пријати, који су разлличити од нас, не допада нам се њихов карактер. Како се према њима опходити када сте принуђени да будете у комуникацији? Ево како томе приступају мудри људи:
1. Признају да не могу свима угодити - Понекад упаднемо у замку мислећи да смо добри. Верујемо да нас сви које сретнемо воле, чак и када не волимо. Али неминовно ћете наићи на тешке људе који се противе ономе што мислите. Мудри људи то знају. Они такође признају да су сукоби или неслагања резултат разлика у системима вредности. Особа која вам се не свиђа може у принципу бити добра особа, али разлог зашто вам је одбојна може бити у томе да имате различите вредности, а та разлика ствара тензију. Када прихватите да је у реду да се разликујете, можете елиминисати емоције приликом процене ситуације. Ово ће вам помоћи да се договорите и пронађете компромис.
2. Пристојни су према онима који им се не допадају - Без обзира на ваша осећања према некоме, та особа ће се руководити вашим понашањем и односом према њему и, највероватније, на исти начин ће се према вама понашати. Ако сте непристојни према њему, највероватније ће одбацити сву пристојност и заузврат бити груб према вама. Запамтите, ако сте пристојни, показујете своје васпитање и поштовање. Способност да контролишете своје лице је од велике важности. Требало би да будете у могућности да покажете да ту особу сматрате професионалцем и да се према њој добро односите. Ово ће вам помоћи да избегнете негативност и да се обадве стране добро осећају у разговору.
3. Они задржавају своја очекивања - Људи често имају нереална очекивања од других. Можемо очекивати да ће у датој ситуацији други поступити управо онако како бисмо ми поступили, или рећи оно што бисмо могли да кажемо, односно желимо да чујемо сада. Међутим, ово није реално. Људи имају урођене личне особине које у великој мери одређују њихову реакцију. Очекивати да други раде исто што бисте ви урадили значи да можете лако бити разочарани. Ако вас нека особа чини да се сваки пут осећате исто, прилагодите своја очекивања у складу са тим. На тај начин ћете се психички припремити и његово понашање вас неће изненадити.
4. Анализирају себе, а не противника - Без обзира шта доживите, људи не могу да стану у ваше ципеле. Важно је да управљате својим осећањима када имате посла са неким ко вас нервира. Уместо да размишљате о томе колико је ова особа "лоша", фокусирајте се на то зашто реагујете на начин на који реагујете. Често не волимо код других оно што не волимо код себе. Одредите окидаче који могу утицати на ваша осећања. Тада ћете можда моћи да предвидите своју реакцију, ублажите је или чак промените. Запамтите, лакше је променити своје перцепције, ставове и понашања него натерати некога да постане друга особа.
5. Застаните и дубоко удахните - Постоје неке ствари које вас стално нервирају. Можда је то колега који редовно пропушта рокове или неко ко се на неадекватан начин шали са вама. Схватите шта вас нервира - тако ћете моћи да се припремите за то. Ако можете да застанете и преузмете контролу над налетом адреналина, а затим активирате здрав разум, бићете способнији да преговарате и оправдавате своје одлуке. Дубоко удахните и направите један велики корак уназад може вам помоћи да се смирите и заштитите од претераног узбуђења, омогућавајући вам да пређете на посао са јаснијим умом и отвореним срцем.
6. Истакните како се осећате - Ако вас неки људи стално повређују, мирно им дајте до знања да вам њихово понашање и стил комуникације представљају проблем. Избегавајте оптужујуће фразе , уместо тога покушајте да користите формулу: "Када ти..., онда се ја осећам..". На пример: "Када ме прекинете током састанка, осећам да не цените мој рад." Затим направите паузу и сачекајте одговор. Можда ћете открити да друга особа није схватила да ваша презентација још није завршена или да је ваш колега био толико узбуђен због своје идеје да ју је одбацио у налету узбуђења.
7. Држе дистанцу - Када све друго не успе, мудри људи стварају дистанцу између себе и особе која им не прија. Извините се и идите својим путем. Ако се то догоди на послу, пређите у другу просторију или седите на другом крају стола за састанке. Будући да сте дистанцирани, можда ћете моћи да се вратите на дискусију и комуницирате са људима који вам се свиђају и да не бринете о онима који вам се не свиђају.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ