Predstavljamo vam tehnike- šta treba da kažete ako vas iznerviraju, kako da postupite na poslu?
Moguće je da ćemo kroz život sresti ljude sa raznim vrlinama i manama, sjajnim osobinama i nedostacima, i važno je da uu svakome pokušamo da vidimo lepotu, da pronađemo dobru stranu. Ipak, postoje ljudi koji nam jednostavno neće prijati, koji su razlličiti od nas, ne dopada nam se njihov karakter. Kako se prema njima ophoditi kada ste prinuđeni da budete u komunikaciji? Evo kako tome pristupaju mudri ljudi:
1. Priznaju da ne mogu svima ugoditi - Ponekad upadnemo u zamku misleći da smo dobri. Verujemo da nas svi koje sretnemo vole, čak i kada ne volimo. Ali neminovno ćete naići na teške ljude koji se protive onome što mislite. Mudri ljudi to znaju. Oni takođe priznaju da su sukobi ili neslaganja rezultat razlika u sistemima vrednosti. Osoba koja vam se ne sviđa može u principu biti dobra osoba, ali razlog zašto vam je odbojna može biti u tome da imate različite vrednosti, a ta razlika stvara tenziju. Kada prihvatite da je u redu da se razlikujete, možete eliminisati emocije prilikom procene situacije. Ovo će vam pomoći da se dogovorite i pronađete kompromis.
2. Pristojni su prema onima koji im se ne dopadaju - Bez obzira na vaša osećanja prema nekome, ta osoba će se rukovoditi vašim ponašanjem i odnosom prema njemu i, najverovatnije, na isti način će se prema vama ponašati. Ako ste nepristojni prema njemu, najverovatnije će odbaciti svu pristojnost i zauzvrat biti grub prema vama. Zapamtite, ako ste pristojni, pokazujete svoje vaspitanje i poštovanje. Sposobnost da kontrolišete svoje lice je od velike važnosti. Trebalo bi da budete u mogućnosti da pokažete da tu osobu smatrate profesionalcem i da se prema njoj dobro odnosite. Ovo će vam pomoći da izbegnete negativnost i da se obadve strane dobro osećaju u razgovoru.
3. Oni zadržavaju svoja očekivanja - Ljudi često imaju nerealna očekivanja od drugih. Možemo očekivati da će u datoj situaciji drugi postupiti upravo onako kako bismo mi postupili, ili reći ono što bismo mogli da kažemo, odnosno želimo da čujemo sada. Međutim, ovo nije realno. Ljudi imaju urođene lične osobine koje u velikoj meri određuju njihovu reakciju. Očekivati da drugi rade isto što biste vi uradili znači da možete lako biti razočarani. Ako vas neka osoba čini da se svaki put osećate isto, prilagodite svoja očekivanja u skladu sa tim. Na taj način ćete se psihički pripremiti i njegovo ponašanje vas neće iznenaditi.
4. Analiziraju sebe, a ne protivnika - Bez obzira šta doživite, ljudi ne mogu da stanu u vaše cipele. Važno je da upravljate svojim osećanjima kada imate posla sa nekim ko vas nervira. Umesto da razmišljate o tome koliko je ova osoba "loša", fokusirajte se na to zašto reagujete na način na koji reagujete. Često ne volimo kod drugih ono što ne volimo kod sebe. Odredite okidače koji mogu uticati na vaša osećanja. Tada ćete možda moći da predvidite svoju reakciju, ublažite je ili čak promenite. Zapamtite, lakše je promeniti svoje percepcije, stavove i ponašanja nego naterati nekoga da postane druga osoba.
5. Zastanite i duboko udahnite - Postoje neke stvari koje vas stalno nerviraju. Možda je to kolega koji redovno propušta rokove ili neko ko se na neadekvatan način šali sa vama. Shvatite šta vas nervira - tako ćete moći da se pripremite za to. Ako možete da zastanete i preuzmete kontrolu nad naletom adrenalina, a zatim aktivirate zdrav razum, bićete sposobniji da pregovarate i opravdavate svoje odluke. Duboko udahnite i napravite jedan veliki korak unazad može vam pomoći da se smirite i zaštitite od preteranog uzbuđenja, omogućavajući vam da pređete na posao sa jasnijim umom i otvorenim srcem.
6. Istaknite kako se osećate - Ako vas neki ljudi stalno povređuju, mirno im dajte do znanja da vam njihovo ponašanje i stil komunikacije predstavljaju problem. Izbegavajte optužujuće fraze , umesto toga pokušajte da koristite formulu: "Kada ti..., onda se ja osećam..". Na primer: "Kada me prekinete tokom sastanka, osećam da ne cenite moj rad." Zatim napravite pauzu i sačekajte odgovor. Možda ćete otkriti da druga osoba nije shvatila da vaša prezentacija još nije završena ili da je vaš kolega bio toliko uzbuđen zbog svoje ideje da ju je odbacio u naletu uzbuđenja.
7. Drže distancu - Kada sve drugo ne uspe, mudri ljudi stvaraju distancu između sebe i osobe koja im ne prija. Izvinite se i idite svojim putem. Ako se to dogodi na poslu, pređite u drugu prostoriju ili sedite na drugom kraju stola za sastanke. Budući da ste distancirani, možda ćete moći da se vratite na diskusiju i komunicirate sa ljudima koji vam se sviđaju i da ne brinete o onima koji vam se ne sviđaju.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU