Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Психологија БОЈА у БРЕНДИРАЊУ и МАРКЕТИНГУ! Како компаније користе наше емоције кроз боје и која је за шта?

Психологија боје одређеног бренда у вези са "убеђивањем" купаца један је од најзанимљивијих и најконтроверзнијих аспеката маркетинга.

1650557715_colorful-g6660d5d5a_1920.jpg
Фото: Пиксабеј
Oglas

Постоји листа боја - која се користи и за шта? Како боја утиче на потрошаче? Ево како се неке велике компаније "играју" са нашим мозгом и емоцијама.

Прочитајте јошСИР ПРЕ СПАВАЊА? Звучи као лоша идеја, али може вам дати ОДЛИЧНЕ СНОВЕ и више од тога

Шта је психологија боја?

Психологија боја је студија о томе како боје утичу на перцепцију и понашање. У маркетингу и брендирању, психологија боја је фокусирана на то како боје утичу на утиске потрошача о бренду и да ли оне убеђују потрошаче да размотре одређене брендове или обаве куповину. У студији под називом „Утицај боје на маркетинг“, истраживачи су открили да се до 90% брзих одлука о производима може заснивати само на боји. Контекст у којем радите је од суштинског значаја. Важан је осећај, расположење и имиџ који ствара ваш бренд или производ.

Листа значења боја

Психологија црвене боје

Маркетиншке боје попут црвене могу привући пажњу. Значење црвене боје повезано је са узбуђењем, страшћу, опасношћу, енергијом и акцијом. Можда сте приметили да неки брендови користе црвену за дугмад „наручи одмах“ или за паковање као начин да се истакну на полици. У психологији боја, црвена је најинтензивнија боја. И тако, може изазвати најјаче емоције. 

Психологија наранџасте боје

У психологији боја, наранџаста представља креативност, авантуру, ентузијазам, успех и равнотежу. Наранџаста боја додаје мало забаве свакој слици, веб локацији или маркетиншком материјалу на којем се налази. Упркос томе што привлачи боју, није тако заповедна као црвена боја.

Психологија жуте боје

У психологији боја, значење жуте боје се врти око сунчеве светлости. Побуђује осећања среће, позитивности, оптимизма и лета, али и преваре и упозорења. Неки брендови одлучују да користе веселу жуту боју као позадину или ивицу за дизајн своје веб странице. 

Психологија ружичасте боје

Ружичаста је популарна боја за брендове који првенствено служе женској публици. У психологији боја, значење ружичасте боје врти се око женствености, разиграности, незрелости и безусловне љубави. Неки брендови су одлучили да користе ружичасту боју за паковање производа, посебно за играчке за девојчице. Док други брендови истичу ружичасту боју у свом логотипу, дизајну веб странице или да би истакли кључне поруке.

Психологија зелене боје

У психологији боја, зелена је веома повезана са природом и новцем. Раст, плодност, здравље и великодушност су нека од позитивних значења боје за боју. Значење зелене боје такође носи неке негативне асоцијације као што је завист. Неке банке су везане такође за зелену боју. 

Психологија боје Плава

У психологији боја, значење плаве боје блиско је повезано са морем и небом. Стабилност, хармонија, мир, смиреност и поверење су само нека од осећања која би ваши клијенти могли да осете о вашем бренду када интегришете плаву боју у свој бренд. Насупрот томе, плава такође може да носи нека негативна значења боја као што је депресија и може изазвати осећај хладноће. Везује се доста за технологију и апликације, али и за медицинске препарате. 

Психологија љубичасте боје

У психологији боја, љубичаста је краљевска боја. Значење љубичасте боје повезано је са моћи, племенитошћу, луксузом, мудрошћу и духовношћу. Али избегавајте да користите боју превише јер може изазвати осећај фрустрације. Неки виде њену прекомерну употребу као арогантну. Можете да додате назнаке љубичасте у дизајн ваше веб странице, као што је трака за бесплатну доставу или сам лого. 

Психологија беле боје

У психологији боја, бела показује невиност, доброту, чистоћу и понизност. Значење беле боје такође има негативну страну где симболизује стерилност и хладноћу. На веб локацији за е-трговину, бела је најчешће коришћена боја. Вероватно ћете је користити као боју позадине за фотографију вашег производа. Ваше странице ће вероватно имати белу позадину са црним фонтом. То је зато што је црни фонт на белој позадини најбоља комбинација боја за читљивост. Добра је у комбинацији са другом бојом за бренд јер прави најбољи контраст. 

Психологија црне боје

Црна је популарна боја у малопродаји. У психологији боја, значење црне боје симболизује мистерију, моћ, елеганцију и софистицираност. Насупрот томе, значење боје такође може изазвати емоције као што су туга и бес. Многи модни трговци су користили црну боју у својим логотипима. Црна је такође популарна боја за текст јер је лака за читање. Неки брендови одлучују да користе црно-беле фотографије за слике или иконе банера животног стила како би створили одређени тон или доследност на својој веб страници.

Значење сиве боје

У психологији боја, сива представља неутралност и равнотежу. Њено значење боје вероватно долази од тога што је нијанса између беле и црне. Међутим, сива боја носи неке негативне конотације, посебно када је у питању депресија и губитак. Сива се може користити за боју фонта, заглавља, графику, па чак и производе који ће се свидети масовној публици. Најбоље је да се користи у комбинацији са још неком бојом јер овако изгледа досадно и монотоно. 

Психологија смеђе боје

Смеђа је земљана боја. На крају крајева, то је боја земље, дрвета и камена. Природно, психологија боја истиче да се значење боје за смеђу односи на удобност, сигурност и приземљену природу. У маркетингу ћете открити да се браон често користи за природне производе и храну. Смеђа је боја која се појављује у логотипима, сликама банера, а понекад чак и у тексту због свог контраста на белој позадини.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas