Oglas
· · Komentari: 0

Psihologija BOJA u BRENDIRANJU i MARKETINGU! Kako kompanije koriste naše emocije kroz boje i koja je za šta?

Psihologija boje određenog brenda u vezi sa "ubeđivanjem" kupaca jedan je od najzanimljivijih i najkontroverznijih aspekata marketinga.

1650557715_colorful-g6660d5d5a_1920.jpg
Foto: Piksabej
Oglas

Postoji lista boja - koja se koristi i za šta? Kako boja utiče na potrošače? Evo kako se neke velike kompanije "igraju" sa našim mozgom i emocijama.

Pročitajte jošSIR PRE SPAVANJA? Zvuči kao loša ideja, ali može vam dati ODLIČNE SNOVE i više od toga

Šta je psihologija boja?

Psihologija boja je studija o tome kako boje utiču na percepciju i ponašanje. U marketingu i brendiranju, psihologija boja je fokusirana na to kako boje utiču na utiske potrošača o brendu i da li one ubeđuju potrošače da razmotre određene brendove ili obave kupovinu. U studiji pod nazivom „Uticaj boje na marketing“, istraživači su otkrili da se do 90% brzih odluka o proizvodima može zasnivati samo na boji. Kontekst u kojem radite je od suštinskog značaja. Važan je osećaj, raspoloženje i imidž koji stvara vaš brend ili proizvod.

Lista značenja boja

Psihologija crvene boje

Marketinške boje poput crvene mogu privući pažnju. Značenje crvene boje povezano je sa uzbuđenjem, strašću, opasnošću, energijom i akcijom. Možda ste primetili da neki brendovi koriste crvenu za dugmad „naruči odmah“ ili za pakovanje kao način da se istaknu na polici. U psihologiji boja, crvena je najintenzivnija boja. I tako, može izazvati najjače emocije. 

Psihologija narandžaste boje

U psihologiji boja, narandžasta predstavlja kreativnost, avanturu, entuzijazam, uspeh i ravnotežu. Narandžasta boja dodaje malo zabave svakoj slici, veb lokaciji ili marketinškom materijalu na kojem se nalazi. Uprkos tome što privlači boju, nije tako zapovedna kao crvena boja.

Psihologija žute boje

U psihologiji boja, značenje žute boje se vrti oko sunčeve svetlosti. Pobuđuje osećanja sreće, pozitivnosti, optimizma i leta, ali i prevare i upozorenja. Neki brendovi odlučuju da koriste veselu žutu boju kao pozadinu ili ivicu za dizajn svoje veb stranice. 

Psihologija ružičaste boje

Ružičasta je popularna boja za brendove koji prvenstveno služe ženskoj publici. U psihologiji boja, značenje ružičaste boje vrti se oko ženstvenosti, razigranosti, nezrelosti i bezuslovne ljubavi. Neki brendovi su odlučili da koriste ružičastu boju za pakovanje proizvoda, posebno za igračke za devojčice. Dok drugi brendovi ističu ružičastu boju u svom logotipu, dizajnu veb stranice ili da bi istakli ključne poruke.

Psihologija zelene boje

U psihologiji boja, zelena je veoma povezana sa prirodom i novcem. Rast, plodnost, zdravlje i velikodušnost su neka od pozitivnih značenja boje za boju. Značenje zelene boje takođe nosi neke negativne asocijacije kao što je zavist. Neke banke su vezane takođe za zelenu boju. 

Psihologija boje Plava

U psihologiji boja, značenje plave boje blisko je povezano sa morem i nebom. Stabilnost, harmonija, mir, smirenost i poverenje su samo neka od osećanja koja bi vaši klijenti mogli da osete o vašem brendu kada integrišete plavu boju u svoj brend. Nasuprot tome, plava takođe može da nosi neka negativna značenja boja kao što je depresija i može izazvati osećaj hladnoće. Vezuje se dosta za tehnologiju i aplikacije, ali i za medicinske preparate. 

Psihologija ljubičaste boje

U psihologiji boja, ljubičasta je kraljevska boja. Značenje ljubičaste boje povezano je sa moći, plemenitošću, luksuzom, mudrošću i duhovnošću. Ali izbegavajte da koristite boju previše jer može izazvati osećaj frustracije. Neki vide njenu prekomernu upotrebu kao arogantnu. Možete da dodate naznake ljubičaste u dizajn vaše veb stranice, kao što je traka za besplatnu dostavu ili sam logo. 

Psihologija bele boje

U psihologiji boja, bela pokazuje nevinost, dobrotu, čistoću i poniznost. Značenje bele boje takođe ima negativnu stranu gde simbolizuje sterilnost i hladnoću. Na veb lokaciji za e-trgovinu, bela je najčešće korišćena boja. Verovatno ćete je koristiti kao boju pozadine za fotografiju vašeg proizvoda. Vaše stranice će verovatno imati belu pozadinu sa crnim fontom. To je zato što je crni font na beloj pozadini najbolja kombinacija boja za čitljivost. Dobra je u kombinaciji sa drugom bojom za brend jer pravi najbolji kontrast. 

Psihologija crne boje

Crna je popularna boja u maloprodaji. U psihologiji boja, značenje crne boje simbolizuje misteriju, moć, eleganciju i sofisticiranost. Nasuprot tome, značenje boje takođe može izazvati emocije kao što su tuga i bes. Mnogi modni trgovci su koristili crnu boju u svojim logotipima. Crna je takođe popularna boja za tekst jer je laka za čitanje. Neki brendovi odlučuju da koriste crno-bele fotografije za slike ili ikone banera životnog stila kako bi stvorili određeni ton ili doslednost na svojoj veb stranici.

Značenje sive boje

U psihologiji boja, siva predstavlja neutralnost i ravnotežu. NJeno značenje boje verovatno dolazi od toga što je nijansa između bele i crne. Međutim, siva boja nosi neke negativne konotacije, posebno kada je u pitanju depresija i gubitak. Siva se može koristiti za boju fonta, zaglavlja, grafiku, pa čak i proizvode koji će se svideti masovnoj publici. Najbolje je da se koristi u kombinaciji sa još nekom bojom jer ovako izgleda dosadno i monotono. 

Psihologija smeđe boje

Smeđa je zemljana boja. Na kraju krajeva, to je boja zemlje, drveta i kamena. Prirodno, psihologija boja ističe da se značenje boje za smeđu odnosi na udobnost, sigurnost i prizemljenu prirodu. U marketingu ćete otkriti da se braon često koristi za prirodne proizvode i hranu. Smeđa je boja koja se pojavljuje u logotipima, slikama banera, a ponekad čak i u tekstu zbog svog kontrasta na beloj pozadini.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas