Погледајте која је чудесна машина на точковима постала легенда још док је тутњала најтежим стазама на свету
Пуно аутомобила је носило своје возаче до шампионских ловора на најтежим испитима за кола и човека, најпознатијих светских релија, али чини се, ниједан није стекао такав ореол легенде као "рено 5 ГТ турбо"!
Компанија "рено" је низала победе на тркама "24 часа Ле Мана", светском шампобнату Формуле 1, али хтели су још крајем 70-тих!
Модел муње на точковима је осмислио Жан Тераморси, конструисао га је Ив Легал са једним циљем - рели!
Мотор су му двојица ненадмашних генијалаца. Тераморси и Легал, преместили су мотор више у средину, намонтирали широке точкове, још шире блатобране назад и после 400 верзија и још толико патената, уз "магични додир" и "мале тајне великих мајстора" у фабрици у Диепеу ("Алпинина фабрика") са трака је сишао аутомобил који је убрзо задивио свет, не само релија.
Прочитајте још: Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)
Први "рено 5" на стероидима представљен је на салону аутомобила у Паризу 1978. Није било ни једне важније аутомобилске новине, часописа, магазина који на својој насловној страници тада није имао "рено 5 ГТ турбо"!
Атрактивни аутомобил је убрзо пронашао циљану групу - оне који су спремни да укроте његових 160 КС при 6400 о/мин које развија 1,4-литарски четвротоцилиндарски мотор "Клон-Фонте", смештен позади у средини. Премда је овај модел прво био опремљен алуминијумским вратима и кровом, као и новом дизајнерском унутрашњошћу, од 1983. је био доступан у верзији "Турбо 2" која задржава техничке карактеристике, али не и дизајн свог претходника; уређење унутрашњости преузето је из модела "Ренао 5 алпина турбо", а алуминијумски делови каросерије су промењени како би се снизила цена.
Прочитајте још: Слупан у трци, остављен на ђубришту... Модел „рено-рифар “ из 1956. отргнут од заборава (Фото)
Возили су га славни возачи релија као што су Дидиер Ориол, Бруно Саби, Карлос Саинц, Жан Ранготи га је прославио на рели тркама широм света а његов тријумф на Монте Карло релију ушао је у све возачке уџбенике.
Направљено је тачно 4.857 примерака "реноа 5 ГТ турбо"!