Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Шампион

Направили су само 4.857 примерака једног од НАЈЧУВЕНИЈИХ аутомобила! (ФОТО)

Погледајте која је чудесна машина на точковима постала легенда још док је тутњала најтежим стазама на свету

reno-5-gt-turbo-1.jpg
Фото:"Рено"
Oglas

Пуно аутомобила је носило своје возаче до шампионских ловора на најтежим испитима за кола и човека, најпознатијих светских релија, али чини се, ниједан није стекао такав ореол легенде као "рено 5 ГТ турбо"!

Компанија "рено" је низала победе на тркама "24 часа Ле Мана", светском шампобнату Формуле 1, али хтели су још крајем 70-тих!

Фото:"Рено"

Модел муње на точковима је осмислио Жан Тераморси, конструисао га је Ив Легал са једним циљем - рели!

Мотор су му двојица ненадмашних генијалаца. Тераморси и Легал, преместили су мотор више у средину, намонтирали широке точкове, још шире блатобране назад и после 400 верзија и још толико патената, уз "магични додир" и "мале тајне великих мајстора" у фабрици у Диепеу ("Алпинина фабрика") са трака је сишао аутомобил који је убрзо задивио свет, не само релија.

Прочитајте још: Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)

Први "рено 5" на стероидима представљен је на салону аутомобила у Паризу 1978. Није било ни једне важније аутомобилске новине, часописа, магазина који на својој насловној страници тада није имао "рено 5 ГТ турбо"!

Фото:"Рено"

Атрактивни аутомобил је убрзо пронашао циљану групу - оне који су спремни да укроте његових 160 КС при 6400 о/мин које развија 1,4-литарски четвротоцилиндарски мотор "Клон-Фонте", смештен позади у средини. Премда је овај модел прво био опремљен алуминијумским вратима и кровом, као и новом дизајнерском унутрашњошћу, од 1983. је био доступан у верзији "Турбо 2" која задржава техничке карактеристике, али не и дизајн свог претходника; уређење унутрашњости преузето је из модела "Ренао 5 алпина турбо", а алуминијумски делови каросерије су промењени како би се снизила цена.

Прочитајте још: Слупан у трци, остављен на ђубришту... Модел „рено-рифар “ из 1956. отргнут од заборава (Фото)

Возили су га славни возачи релија као што су Дидиер Ориол, Бруно Саби, Карлос Саинц, Жан Ранготи га је прославио на рели тркама широм света а његов тријумф на Монте Карло релију ушао је у све возачке уџбенике.  

Фото:"Рено"

Направљено је тачно 4.857 примерака "реноа 5 ГТ турбо"!  

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas