Pogledajte koja je čudesna mašina na točkovima postala legenda još dok je tutnjala najtežim stazama na svetu
Puno automobila je nosilo svoje vozače do šampionskih lovora na najtežim ispitima za kola i čoveka, najpoznatijih svetskih relija, ali čini se, nijedan nije stekao takav oreol legende kao "reno 5 GT turbo"!
Kompanija "reno" je nizala pobede na trkama "24 časa Le Mana", svetskom šampobnatu Formule 1, ali hteli su još krajem 70-tih!
Model munje na točkovima je osmislio Žan Teramorsi, konstruisao ga je Iv Legal sa jednim ciljem - reli!
Motor su mu dvojica nenadmašnih genijalaca. Teramorsi i Legal, premestili su motor više u sredinu, namontirali široke točkove, još šire blatobrane nazad i posle 400 verzija i još toliko patenata, uz "magični dodir" i "male tajne velikih majstora" u fabrici u Diepeu ("Alpinina fabrika") sa traka je sišao automobil koji je ubrzo zadivio svet, ne samo relija.
Pročitajte još: Bio je jedan od najomiljenijih automobila bivše SFRJ, više se ne proizvodi, ali je dalje na našim putevima (Foto/Video)
Prvi "reno 5" na steroidima predstavljen je na salonu automobila u Parizu 1978. Nije bilo ni jedne važnije automobilske novine, časopisa, magazina koji na svojoj naslovnoj stranici tada nije imao "reno 5 GT turbo"!
Atraktivni automobil je ubrzo pronašao ciljanu grupu - one koji su spremni da ukrote njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litarski četvrotocilindarski motor "Klon-Fonte", smešten pozadi u sredini. Premda je ovaj model prvo bio opremljen aluminijumskim vratima i krovom, kao i novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. je bio dostupan u verziji "Turbo 2" koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svog prethodnika; uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela "Renao 5 alpina turbo", a aluminijumski delovi karoserije su promenjeni kako bi se snizila cena.
Pročitajte još: Slupan u trci, ostavljen na đubrištu... Model „reno-rifar “ iz 1956. otrgnut od zaborava (Foto)
Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Oriol, Bruno Sabi, Karlos Sainc, Žan Rangoti ga je proslavio na reli trkama širom sveta a njegov trijumf na Monte Karlo reliju ušao je u sve vozačke udžbenike.
Napravljeno je tačno 4.857 primeraka "renoa 5 GT turbo"!