Oglas
· · Komentari: 0
Šampion

Napravili su samo 4.857 primeraka jednog od NAJČUVENIJIH automobila! (FOTO)

Pogledajte koja je čudesna mašina na točkovima postala legenda još dok je tutnjala najtežim stazama na svetu

reno-5-gt-turbo-1.jpg
Foto:"Reno"
Oglas

Puno automobila je nosilo svoje vozače do šampionskih lovora na najtežim ispitima za kola i čoveka, najpoznatijih svetskih relija, ali čini se, nijedan nije stekao takav oreol legende kao "reno 5 GT turbo"!

Kompanija "reno" je nizala pobede na trkama "24 časa Le Mana", svetskom šampobnatu Formule 1, ali hteli su još krajem 70-tih!

Foto:"Reno"

Model munje na točkovima je osmislio Žan Teramorsi, konstruisao ga je Iv Legal sa jednim ciljem - reli!

Motor su mu dvojica nenadmašnih genijalaca. Teramorsi i Legal, premestili su motor više u sredinu, namontirali široke točkove, još šire blatobrane nazad i posle 400 verzija i još toliko patenata, uz "magični dodir" i "male tajne velikih majstora" u fabrici u Diepeu ("Alpinina fabrika") sa traka je sišao automobil koji je ubrzo zadivio svet, ne samo relija.

Pročitajte još: Bio je jedan od najomiljenijih automobila bivše SFRJ, više se ne proizvodi, ali je dalje na našim putevima (Foto/Video)

Prvi "reno 5" na steroidima predstavljen je na salonu automobila u Parizu 1978. Nije bilo ni jedne važnije automobilske novine, časopisa, magazina koji na svojoj naslovnoj stranici tada nije imao "reno 5 GT turbo"!

Foto:"Reno"

Atraktivni automobil je ubrzo pronašao ciljanu grupu - one koji su spremni da ukrote njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litarski četvrotocilindarski motor "Klon-Fonte", smešten pozadi u sredini. Premda je ovaj model prvo bio opremljen aluminijumskim vratima i krovom, kao i novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. je bio dostupan u verziji "Turbo 2" koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svog prethodnika; uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela "Renao 5 alpina turbo", a aluminijumski delovi karoserije su promenjeni kako bi se snizila cena.

Pročitajte još: Slupan u trci, ostavljen na đubrištu... Model „reno-rifar “ iz 1956. otrgnut od zaborava (Foto)

Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Oriol, Bruno Sabi, Karlos Sainc, Žan Rangoti ga je proslavio na reli trkama širom sveta a njegov trijumf na Monte Karlo reliju ušao je u sve vozačke udžbenike.  

Foto:"Reno"

Napravljeno je tačno 4.857 primeraka "renoa 5 GT turbo"!  

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas