Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Непознато

Ово нисте знали! "Шкода" је учествовала на легендарној трци "24 часа Ле Мана" САМО ЈЕДНОМ из ОВОГ РАЗЛОГА

Пре тачно 70 година чувена чешка фабрика се надметала на најпрестижнијој трци на свету

1593776720_skoda-naslovna.jpg
Фото:"Шкода"
Oglas

Компанија "Шкода" која је сада под управом немачког "Фолксвагена" са поносом се сећа своје славне историје, дуже од једног века.

Познато је да је "Шкода" годинама учествовала и учествује на престижним светским аутомобилским надметањима, али је мало познато да је "Шкода" имала свој аутомобил и на најчувенијој, најзахтевнијој трци издржљивости на свету "24 часа Ле Мана"!

Фото:"Шкода"

Пре тачно 70 година Вцлав Бобек и Јарослав Нетушил су возили аутомобил са амблемом "Шкоде" на чувеној трци!

После Другог светског рата "Шкода" је лансирала свој модел"1101/1102" - "Тудор" са мотором од четири цилиндра са 1.089 кубика који је врло брзо постао веома популаран. 

Прочитајте још:Да ли знате који ауто Џереми Кларксон сматра НАЈЛЕПШИМ свих времена?(ФОТО/ВИДЕО)

Зхваљујући конструкцији био је веома успешан и на ауто тркама па је на пример 1948. године овај модел победио у све четири категорије 2.649 километара дугог Релија Пољска! На релију у Јужној Америци Монтевидео-Мело-Монтевидео овај ауто је освојио прва два места! 

Име "тудор" је настало од енглеске речи "тwо доор" (двоје врата), а аутомобил је демонстрирао квалитет и на традиционалним пистама. Тако је на писти у Спа Франкошампу на трци "24 часа Франкошампа" у Белгији, овај модел славио са 1.972 пређена километра. Занимљиво је да су све три посаде у овом аутомобилу у последњи пит-стоп ишле заједно и да су циљем прошле једна иза друге освојивши све три прве позиције у својој категорији. 

После успеха у тој 1948. години "Шкодини" инжењери су следеће године развили специјалну тркачку верзију "тудора" са каросеријом од лаког алуминијума. Деби је имао на ГП Брно у Чешкој али тај тријумф је био само предигра пред ону праву ствар - "24 часа Ле мана2 у Француској!

Фото:"Шкода"

Тако је 24. јуна 1950. године посада Вцлав Бобек и Јарослав Нетушил у болиду тешком 600 килограма са Барум гумама, агрегатом од 1.089 кубика и 50 КС способним за максималних 150 километара на час, потрошњом од свега 12 литара на 100 километара, кренула у писање историје.

Ова два дебитанта, са просечном брзином од 126 километара на час врло брзо су се пробили на другу позицију у класи до 1.100 кубика у трци у којој се надметало 60 посада у 11 класа.

После 13 исцрпљујућих сати, посада број 44 је излетела са стазе у свом 115 кругу!

Прочитајте још:Невиђена БРУКА "Волвоа": Повлаче 2,18 милиона возила због појасева!

Иако је "Шкода" и касније имала сјајна возила способна да се огледају на "24 часа Ле мана" никада више, због политичке ситуације, није учествовала на легендарној трци.

Оригинална "шкода спорт" како је гласило име тог болида из 1950. сада се налази код приватног колекционара из Чешке и поптуно је рестаурирана.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas