Без обзира на то ко даје негативан коментар, то више говори о њему него о вама
Када се пријатељ нашали на ваш рачун или изнесе „шаљиву“ увреду, тешко је знати како да поступите.
Ако се будете понашали као да вас коментар није увредио, можда ће то изазвати више сличних увреда.
Како се понашати у оваквим ситуацијама најбоље зна стручњакиња за обрасце понашања, која се школовала на Харварду – Сара Џејн Хо.
Она је оснивачица Института Сарита, школе која се фокусира на друштвене конвенције, и звезда је Нетфликсове емисије „Пази на своје манире“ у којој помаже младима да науче бонтон и како да се понашају у одређеним ситуацијама.
Ако се нађете на удару дрске примедбе, можете се супротставити љубазношц́у и то само једним питањем.
„Јеси ли добро?“
„Ако вам је пријатељ рекао нешто лоше, ја обично подигнем поглед и кажем: ’Јеси ли добро?’“, каже она.
Те три речи могу сигнализирати да чак и ако увреду не схватате лично, није вам ни пријала.
Важан је и тон, наглашава Сара. Када кажете: „Јеси ли добро?“ не будите кратки и оштри. Користите пријатељски тон.
„Често се осец́ам као да, када су људи непристојни, најбоља ствар је једноставно не рец́и ништа“, каже она, јер то у већини случајева нема везе са вама, већ са њиховим унутрашњим бићем. Срећна и задовољна особа никада неће бити намерно зла према другоме.
Без обзира на то ко даје негативан коментар, не заборавите да му не дозволите да контролише ваше расположење.
„Највец́а моц́ је показати да друга особа нема моц́ над вама“, каже Сара, преноси цнбц.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ