"Тојотино" возило на хидроген, са горивим ћелијама мираји" показало све квалитете и у реалним условима вожње
Да ли је водоник гориво будућности? Судећи по резултатима које у условима свакодневне експлоатације прво "Тојотино" возило на водоник, које уз помоћ горивих ћелија добија електричну енергију која га покреће,"мираји" остварило - јесте.
Прочитајте још: Никад виђено до сада: Нова "шкода октавија" већа и боља него икад (Фото)
Наиме, једна од највећих немачких компанија за пружање такозване услуге "заједничке вожње, је прешла својом флотом "тојота мирајиа" више од пет милиона километара при чему у атмосферу није испуштен ни грам загађења!
За две и по године ова компанија је својим аутомобилима прешла шест и по удаљености од Земље до Месеца и натраг, па је то постала најкоришћенија флота "тојота мираји" на свету.
- Електрична возила с горивним ћелијама, као што је "тојота мирјаи", постала су важан стуб за нас захваљујући својој поузданости. Омогућили су пружање удобних вожњи безбројним путницима, испуштајући у околину само водену пару - истиче Јан Хофман, директор и и суоснивач "Клевер шатла".
Ова сарадња покренута је септембра 2017. с почетних 20 "тојота мираји" у Хамбургу, а њихова флота нарасла је на 45 возила у неколико градова у Немачкој. Кроз ово раздобље, нису биле потребне никакве поправке, нити замена делова, осим редовног одржавања.
Прочитајте још: Уместо отрова из ауспуха само водена пара!
У "Тојоти" разумљиво прате ове резултате.
- Искуство стечено са пређених пет милиона километара говори нам да су возила с горивним ћелијама већ сада савршено погодна за свакодневну употребу“ - каже Фери М.М. Фрацз, директор "Тојота мотор Европе" у Берлину, и наглашава: - Нисмо имали никаквих техничких кварова, а несмањене перформансе горивних ћелија, с пређених до 180.000 километара по возилу до сада, демонстрирају зрелост и трајност "Тојотиног" система горивних ћелија“.
Прочитајте још: Наруџбине већ почеле: Огромно интересовање за "Тојотину" љуту папричицу (Фото/Видео)
"Тојота мираји" представљена је 2014. године, а у продаји у Европи је од 2015. Могу је наручити и физичка и правна лица. Као луксузно возило са четири појединачна седишта, ова лимузина нуди путницима максималну удобност, уз највишу могућу пажњу према околини захваљујући погону који не емитује ништа штетно у околину. Захтева само водоник као гориво, који се претвара у електричну енергију у горивним ћелијама, а која затим покреће електромотор снаге 113 кW (154 КС). Тиме се ствара само водена пара. С једним резервоаром горива прелази до 500 километара, а доливање водоника траје мање од три минута.
Касније ове године, друга генерација Мираија креће у производњу у Јапану и донеће још већи домет, уз веома атрактиван нови дизајн.
Фото:Промо