"Tojotino" vozilo na hidrogen, sa gorivim ćelijama miraji" pokazalo sve kvalitete i u realnim uslovima vožnje
Da li je vodonik gorivo budućnosti? Sudeći po rezultatima koje u uslovima svakodnevne eksploatacije prvo "Tojotino" vozilo na vodonik, koje uz pomoć gorivih ćelija dobija električnu energiju koja ga pokreće,"miraji" ostvarilo - jeste.
Pročitajte još: Nikad viđeno do sada: Nova "škoda oktavija" veća i bolja nego ikad (Foto)
Naime, jedna od najvećih nemačkih kompanija za pružanje takozvane usluge "zajedničke vožnje, je prešla svojom flotom "tojota mirajia" više od pet miliona kilometara pri čemu u atmosferu nije ispušten ni gram zagađenja!
Za dve i po godine ova kompanija je svojim automobilima prešla šest i po udaljenosti od Zemlje do Meseca i natrag, pa je to postala najkorišćenija flota "tojota miraji" na svetu.
- Električna vozila s gorivnim ćelijama, kao što je "tojota mirjai", postala su važan stub za nas zahvaljujući svojoj pouzdanosti. Omogućili su pružanje udobnih vožnji bezbrojnim putnicima, ispuštajući u okolinu samo vodenu paru - ističe Jan Hofman, direktor i i suosnivač "Klever šatla".
Ova saradnja pokrenuta je septembra 2017. s početnih 20 "tojota miraji" u Hamburgu, a njihova flota narasla je na 45 vozila u nekoliko gradova u Nemačkoj. Kroz ovo razdoblje, nisu bile potrebne nikakve popravke, niti zamena delova, osim redovnog održavanja.
Pročitajte još: Umesto otrova iz auspuha samo vodena para!
U "Tojoti" razumljivo prate ove rezultate.
- Iskustvo stečeno sa pređenih pet miliona kilometara govori nam da su vozila s gorivnim ćelijama već sada savršeno pogodna za svakodnevnu upotrebu“ - kaže Feri M.M. Fracz, direktor "Tojota motor Evrope" u Berlinu, i naglašava: - Nismo imali nikakvih tehničkih kvarova, a nesmanjene performanse gorivnih ćelija, s pređenih do 180.000 kilometara po vozilu do sada, demonstriraju zrelost i trajnost "Tojotinog" sistema gorivnih ćelija“.
Pročitajte još: Narudžbine već počele: Ogromno interesovanje za "Tojotinu" ljutu papričicu (Foto/Video)
"Tojota miraji" predstavljena je 2014. godine, a u prodaji u Evropi je od 2015. Mogu je naručiti i fizička i pravna lica. Kao luksuzno vozilo sa četiri pojedinačna sedišta, ova limuzina nudi putnicima maksimalnu udobnost, uz najvišu moguću pažnju prema okolini zahvaljujući pogonu koji ne emituje ništa štetno u okolinu. Zahteva samo vodonik kao gorivo, koji se pretvara u električnu energiju u gorivnim ćelijama, a koja zatim pokreće elektromotor snage 113 kW (154 KS). Time se stvara samo vodena para. S jednim rezervoarom goriva prelazi do 500 kilometara, a dolivanje vodonika traje manje od tri minuta.
Kasnije ove godine, druga generacija Miraija kreće u proizvodnju u Japanu i doneće još veći domet, uz veoma atraktivan novi dizajn.
Foto:Promo