Oglas
Oglas
· · Коментари: 1
Историјат

Погледајте како је "Пежо" још од 1941. правио електричне аутомобиле (ФОТО)

Да би стигао до модела "е-2008" француски гигант је превалио дуг и занимљив пут

1595923135_PEUGEOT_2008_TESTDRIVE_AV.jpg
Фото:"Пежо"
Oglas

Необично је да причу о олдтајмерима почнемо фотографијом новог модела! Али ово је казивање о томе како је "Пежо" стигао до насловног "пежоа е-2008"!

Француско индустријски див је још 1902. проучавао и планирао производњу возила на електрричну енергију, али је као и сви остали из бранше, одустао јер је нафта била јефтина и лако доступна. Наравно, тада је и о екологији мало ко бринуо.

"Пежо ВЛВ" из 1941. (Фото:Пежо")

Прво електрично возило "Пежо" је направио 1941. године и назвао га "ВЛВ" скраћеница од (са француског) "лако градско возило". Разлог за његову појаву је Други светски рат, окупација и недостатак нафте у Француској. Имао је домет од 70 до 80 километара уз максималну брзину од 35 километара на час. Имао је два седишта и верзију кабриолет. Највише су га возили поштари и доктори. Од јуна 1941. до фебруара 1943. направљено је 377 примерака.

Рат је прошао, нафте је било у изобиљу, профити огромни па се није много ни размишљало о електромобилима.

Прочитајте још: Можете да га купите из фотеље али само ако сте веома брзи јер их има свега ДЕСЕТ!

Ипак, седамдесетих и осамдесетих када долази и до "нафтних криза" опет "Пежо" нуди нека решења на струју па представља "пежо 104 прототп" (четири купеа и два евна), затим "пежо 35" и "39". Нови програм почиње 1983. године са моделом "пежо 205" који је опремљен батеријама "САФТ" компаније. То је био темеља развоја "пежоа 106 електрик" који је резултирао флотом ових аутомобила који су били доступни као "селф-сервис" у децембру 1993. у кампањи "50 електричних возила за Ла Рошел". Направљено је 3.542 примерка овог модела.

"Пежо туарег" (Фото:"Пежо")

Од 1990. до 2010. неколико концептних аутомобила су показива да "Пежо" није одустао од идеје електрификације. Прво се појавио "ИОН" 1994. па "тулип" и "туарег" 1996. Занимљиво је да је "туарег" имао и помоћни мотор на бензин који у је са 15 литара омогућавао додатни домет од 300 километара.

Прочитајте још: "Мерцедес" слави 40. година свог "Папамобила", а ми подсећамо: ПАПА И У АУТУ ИЗ КРАГУЈЕВЦА! (ВИДЕО)

Оригинални "ББ1" концепт представљен је у Франкфурту 2009. и чувени "Еx1" концепт 2010. који је поставио шест рекорда убрзања.Он је од 0-100 км на час стизао за 2,24 секунде а максималну брзину од 260 километара на час је достизао за невероватних 5,1 секунду.Имао је погон на сва четири точка.
Почетком 2019. "Пежо" је представио комплетну гаму возила са хибридним погоном или електричним.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas