Да би стигао до модела "е-2008" француски гигант је превалио дуг и занимљив пут
Необично је да причу о олдтајмерима почнемо фотографијом новог модела! Али ово је казивање о томе како је "Пежо" стигао до насловног "пежоа е-2008"!
Француско индустријски див је још 1902. проучавао и планирао производњу возила на електрричну енергију, али је као и сви остали из бранше, одустао јер је нафта била јефтина и лако доступна. Наравно, тада је и о екологији мало ко бринуо.
Прво електрично возило "Пежо" је направио 1941. године и назвао га "ВЛВ" скраћеница од (са француског) "лако градско возило". Разлог за његову појаву је Други светски рат, окупација и недостатак нафте у Француској. Имао је домет од 70 до 80 километара уз максималну брзину од 35 километара на час. Имао је два седишта и верзију кабриолет. Највише су га возили поштари и доктори. Од јуна 1941. до фебруара 1943. направљено је 377 примерака.
Рат је прошао, нафте је било у изобиљу, профити огромни па се није много ни размишљало о електромобилима.
Прочитајте још: Можете да га купите из фотеље али само ако сте веома брзи јер их има свега ДЕСЕТ!
Ипак, седамдесетих и осамдесетих када долази и до "нафтних криза" опет "Пежо" нуди нека решења на струју па представља "пежо 104 прототп" (четири купеа и два евна), затим "пежо 35" и "39". Нови програм почиње 1983. године са моделом "пежо 205" који је опремљен батеријама "САФТ" компаније. То је био темеља развоја "пежоа 106 електрик" који је резултирао флотом ових аутомобила који су били доступни као "селф-сервис" у децембру 1993. у кампањи "50 електричних возила за Ла Рошел". Направљено је 3.542 примерка овог модела.
Од 1990. до 2010. неколико концептних аутомобила су показива да "Пежо" није одустао од идеје електрификације. Прво се појавио "ИОН" 1994. па "тулип" и "туарег" 1996. Занимљиво је да је "туарег" имао и помоћни мотор на бензин који у је са 15 литара омогућавао додатни домет од 300 километара.
Прочитајте још: "Мерцедес" слави 40. година свог "Папамобила", а ми подсећамо: ПАПА И У АУТУ ИЗ КРАГУЈЕВЦА! (ВИДЕО)
Оригинални "ББ1" концепт представљен је у Франкфурту 2009. и чувени "Еx1" концепт 2010. који је поставио шест рекорда убрзања.Он је од 0-100 км на час стизао за 2,24 секунде а максималну брзину од 260 километара на час је достизао за невероватних 5,1 секунду.Имао је погон на сва четири точка.
Почетком 2019. "Пежо" је представио комплетну гаму возила са хибридним погоном или електричним.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ