Da bi stigao do modela "e-2008" francuski gigant je prevalio dug i zanimljiv put
Neobično je da priču o oldtajmerima počnemo fotografijom novog modela! Ali ovo je kazivanje o tome kako je "Pežo" stigao do naslovnog "pežoa e-2008"!
Francusko industrijski div je još 1902. proučavao i planirao proizvodnju vozila na elektrričnu energiju, ali je kao i svi ostali iz branše, odustao jer je nafta bila jeftina i lako dostupna. Naravno, tada je i o ekologiji malo ko brinuo.
Prvo električno vozilo "Pežo" je napravio 1941. godine i nazvao ga "VLV" skraćenica od (sa francuskog) "lako gradsko vozilo". Razlog za njegovu pojavu je Drugi svetski rat, okupacija i nedostatak nafte u Francuskoj. Imao je domet od 70 do 80 kilometara uz maksimalnu brzinu od 35 kilometara na čas. Imao je dva sedišta i verziju kabriolet. Najviše su ga vozili poštari i doktori. Od juna 1941. do februara 1943. napravljeno je 377 primeraka.
Rat je prošao, nafte je bilo u izobilju, profiti ogromni pa se nije mnogo ni razmišljalo o elektromobilima.
Pročitajte još: Možete da ga kupite iz fotelje ali samo ako ste veoma brzi jer ih ima svega DESET!
Ipak, sedamdesetih i osamdesetih kada dolazi i do "naftnih kriza" opet "Pežo" nudi neka rešenja na struju pa predstavlja "pežo 104 prototp" (četiri kupea i dva evna), zatim "pežo 35" i "39". Novi program počinje 1983. godine sa modelom "pežo 205" koji je opremljen baterijama "SAFT" kompanije. To je bio temelja razvoja "pežoa 106 elektrik" koji je rezultirao flotom ovih automobila koji su bili dostupni kao "self-servis" u decembru 1993. u kampanji "50 električnih vozila za La Rošel". Napravljeno je 3.542 primerka ovog modela.
Od 1990. do 2010. nekoliko konceptnih automobila su pokaziva da "Pežo" nije odustao od ideje elektrifikacije. Prvo se pojavio "ION" 1994. pa "tulip" i "tuareg" 1996. Zanimljivo je da je "tuareg" imao i pomoćni motor na benzin koji u je sa 15 litara omogućavao dodatni domet od 300 kilometara.
Pročitajte još: "Mercedes" slavi 40. godina svog "Papamobila", a mi podsećamo: PAPA I U AUTU IZ KRAGUJEVCA! (VIDEO)
Originalni "BB1" koncept predstavljen je u Frankfurtu 2009. i čuveni "Ex1" koncept 2010. koji je postavio šest rekorda ubrzanja.On je od 0-100 km na čas stizao za 2,24 sekunde a maksimalnu brzinu od 260 kilometara na čas je dostizao za neverovatnih 5,1 sekundu.Imao je pogon na sva četiri točka.
Početkom 2019. "Pežo" je predstavio kompletnu gamu vozila sa hibridnim pogonom ili električnim.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU