Не постоји аутомобил који боље приказује послератни ентузијазам Италије и Европе, стил живота на Апенинима, као "фијат 500"
Он је једноставно непоновљив, непревазиђен аутомобил! И нова верзија, која је тек, мало стилизована, је чудо дизајна. Аутомобил који је стални део поставке Музеја свремене уметности у Њујорку - "фијат 500".
И да, постоји и једно име, које када се изговори сви присутни дизајнери света стану мирно - Данте Ђакоза!
"Доторе Ђакоза" је 1957. 4. јула, Италији и свету поклонио аутомобил који је опијао брже од Фелинијевих филмова, "звучао" лепше од "белканта", заводио као Софија Лорен - "фијат 500".
"Ћинквећенто" је мали аутомобил са мотором смештеним назад,са двоје врата, са свега 2,97 метара и који је кад се појавио под хаубом имао нејаки мотор од 479 кубика са два цилиндра. ваздушно хлађење - и то је то!
Али, само на први поглед. Јер ни један аутомобил ни пре ни касније није показао да Италија и Европа, које су још лизале ране од Другог светског рата, имају енргију да у великом замаху доживе својеврсну ренесансу.
Прочитајте још: Фијат 500 тополино“ је доказ да величина није битна (Фото/Видео)
Данте Ђакоза им је дао агилни, мали аутомобил који је Италију, касније Европу (не заборавите да су и други произвођачи "инспирисани" овим аутом почели да праве аутомобиле за "широке народне масе") поставио на четири точка. И није случајно "4. јули" рођендан "ћинквећента". Он је донео и дах Америке, која је тада представљала бастион слободе, врлог, новог света у коме појединац, само својим радом, талентом, може да се издигне изнад просека, колотечине која је Европу враћала вековима уназад.
Три фабрике у Торину, Десију и Термини Имересу, радиле су пуном паром да би задовољиле жеље купаца. Прављене су и бројне верзије, од "жардињере" до "абарта", освајана су и највећа аутомобилска такмичења...
Бајка је трајала од 1957, јула месеца, до августа 1975. направљено је, само основних модела тачно 3.893,294!
Прочитајте још:Погледајте шта се добије када се два гиганта "Фијат" и "Лего" удруже (Фото)
Свеукупно, више од пет милиона!
И када се чинило да "фијат 500" остаје само легенда из прошлих времена, "Фијат" доноси одлуку, која је реализована 2007. да свету подари наследника - нови "фијат 500".
Модел који сада има и електро-верзију што гарантује да ће још много година које су пред нама, улицама градова, господарити маестрално дело Дантеа Ђакозе!