Ne postoji automobil koji bolje prikazuje posleratni entuzijazam Italije i Evrope, stil života na Apeninima, kao "fijat 500"
On je jednostavno neponovljiv, neprevaziđen automobil! I nova verzija, koja je tek, malo stilizovana, je čudo dizajna. Automobil koji je stalni deo postavke Muzeja svremene umetnosti u NJujorku - "fijat 500".
I da, postoji i jedno ime, koje kada se izgovori svi prisutni dizajneri sveta stanu mirno - Dante Đakoza!
"Dotore Đakoza" je 1957. 4. jula, Italiji i svetu poklonio automobil koji je opijao brže od Felinijevih filmova, "zvučao" lepše od "belkanta", zavodio kao Sofija Loren - "fijat 500".
"Ćinkvećento" je mali automobil sa motorom smeštenim nazad,sa dvoje vrata, sa svega 2,97 metara i koji je kad se pojavio pod haubom imao nejaki motor od 479 kubika sa dva cilindra. vazdušno hlađenje - i to je to!
Ali, samo na prvi pogled. Jer ni jedan automobil ni pre ni kasnije nije pokazao da Italija i Evropa, koje su još lizale rane od Drugog svetskog rata, imaju enrgiju da u velikom zamahu dožive svojevrsnu renesansu.
Pročitajte još: Fijat 500 topolino“ je dokaz da veličina nije bitna (Foto/Video)
Dante Đakoza im je dao agilni, mali automobil koji je Italiju, kasnije Evropu (ne zaboravite da su i drugi proizvođači "inspirisani" ovim autom počeli da prave automobile za "široke narodne mase") postavio na četiri točka. I nije slučajno "4. juli" rođendan "ćinkvećenta". On je doneo i dah Amerike, koja je tada predstavljala bastion slobode, vrlog, novog sveta u kome pojedinac, samo svojim radom, talentom, može da se izdigne iznad proseka, kolotečine koja je Evropu vraćala vekovima unazad.
Tri fabrike u Torinu, Desiju i Termini Imeresu, radile su punom parom da bi zadovoljile želje kupaca. Pravljene su i brojne verzije, od "žardinjere" do "abarta", osvajana su i najveća automobilska takmičenja...
Bajka je trajala od 1957, jula meseca, do avgusta 1975. napravljeno je, samo osnovnih modela tačno 3.893,294!
Pročitajte još:Pogledajte šta se dobije kada se dva giganta "Fijat" i "Lego" udruže (Foto)
Sveukupno, više od pet miliona!
I kada se činilo da "fijat 500" ostaje samo legenda iz prošlih vremena, "Fijat" donosi odluku, koja je realizovana 2007. da svetu podari naslednika - novi "fijat 500".
Model koji sada ima i elektro-verziju što garantuje da će još mnogo godina koje su pred nama, ulicama gradova, gospodariti maestralno delo Dantea Đakoze!