Oglas
· · Komentari: 0
Neprevaziđen

Da li znate zašto svi dizajneri sveta stanu MIRNO kad se pomene Dante Đakoza ? (FOTO)

Ne postoji automobil koji bolje prikazuje posleratni entuzijazam Italije i Evrope, stil života na Apeninima, kao "fijat 500"

FIAT-500-NASL.jpg
Foto:"Fijat"
Oglas

On je jednostavno neponovljiv, neprevaziđen automobil! I nova verzija, koja je tek, malo stilizovana, je čudo dizajna. Automobil koji je stalni deo postavke Muzeja svremene umetnosti u NJujorku - "fijat 500".

I da, postoji i jedno ime, koje kada se izgovori svi prisutni dizajneri sveta stanu mirno - Dante Đakoza!
"Dotore Đakoza" je 1957. 4. jula, Italiji i svetu poklonio automobil koji je opijao brže od Felinijevih filmova, "zvučao" lepše od "belkanta", zavodio kao Sofija Loren - "fijat 500".

Foto:"Fiat"

"Ćinkvećento" je mali automobil sa motorom smeštenim nazad,sa dvoje vrata, sa svega 2,97 metara i koji je kad se pojavio pod haubom imao nejaki motor od 479 kubika sa dva cilindra. vazdušno hlađenje - i to je to!

Ali, samo na prvi pogled. Jer ni jedan automobil ni pre ni kasnije nije pokazao da Italija i Evropa, koje su još lizale rane od Drugog svetskog rata, imaju enrgiju da u velikom zamahu dožive svojevrsnu renesansu.

Pročitajte još: Fijat 500 topolino“ je dokaz da veličina nije bitna (Foto/Video)

Dante Đakoza im je dao agilni, mali automobil koji je Italiju, kasnije Evropu (ne zaboravite da su i drugi proizvođači "inspirisani" ovim autom počeli da prave automobile za "široke narodne mase") postavio na četiri točka. I nije slučajno "4. juli" rođendan "ćinkvećenta". On je doneo i dah Amerike, koja je tada predstavljala bastion slobode, vrlog, novog sveta u kome pojedinac, samo svojim radom, talentom, može da se izdigne iznad proseka, kolotečine koja je Evropu vraćala vekovima unazad.

Foto:"Fijat"

Tri fabrike u Torinu, Desiju i Termini Imeresu, radile su punom parom da bi zadovoljile želje kupaca. Pravljene su i brojne verzije, od "žardinjere" do "abarta", osvajana su i najveća automobilska takmičenja...
Bajka je trajala od 1957, jula meseca, do avgusta 1975. napravljeno je, samo osnovnih modela tačno 3.893,294!

Pročitajte još:Pogledajte šta se dobije kada se dva giganta "Fijat" i "Lego" udruže (Foto)

Sveukupno, više od pet miliona!
I kada se činilo da "fijat 500" ostaje samo legenda iz prošlih vremena, "Fijat" donosi odluku, koja je realizovana 2007. da svetu podari naslednika - novi "fijat 500".

Foto:"Fijat"

Model koji sada ima i elektro-verziju što garantuje da će još mnogo godina koje su pred nama, ulicama gradova, gospodariti maestralno delo Dantea Đakoze!

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas