Данас је годишњица масакра у Основној школи "Владислав Рибникар" који је потресао целу нацију, а тим поводом је за "Новости" о факторима који су довели до трагедије говорила дечија психолошкиња Мајда Јанежић Марић
Психолошкиња Мајда Јанежић Марић има дугогодишње искуство у раду са децом, а за "Новости" је недавно говорила о трагедији која се догодила у Основној школи "Владислав Рибникар" 3. маја прошле године. Нагласила је да је насиље данас чешће него ранијих година, као и да су се врсте насиља промениле, па осим физичког, сада постоји и виртуелно насиље које је јако распрострањено.
- Везано за конкретан пример још увек се истражују све околности. Нисмо сигурни шта се заправо све ту догодило, али оно што су колеге које раде по школама у прилици да сведоче јесте да су нетрпељивост и прилике у којима се деца сукобљавају чешће него што су биле ранијих година. Насиље се пребацило на електронски ниво јер су деца стално на екранима и онда су ту у могућности да креирају разне провокативне ситуације - рекла је Мајда за "Новости", па је додала да је трагедији у школи предходио низ критичних догађаја.
- Јако је тешко да се изолује један фактор. Ако размишљамо о веома трагичним ситуацијама, као што је овај, о нечему што је заиста заслужило огромну и друштвену и медијску пажњу једино што бих могла на основу свих ових година рада да кажем је да је разлог ланац критичних догађаја. Свака тешка ситуација нема само један узрок. Када се одмотава клупко проналази се више тачака где је нешто заказало, где неко нешто није препознао и где је нормализовао оно што није требало тако разумети. Различити начини на које дете мења своје понашање прво остану испод радара најужег круга, затим неке шире околине у коју је дете укључено и некако то тако оде док не ескалира у велики проблем - истакла је Мајда Јанежић Марић.
Када говоримо о томе на која понашања детета тртеба обратити пажњу и који су то критични догађаји који доводе до ескалације сукоба и насиља, Мајда је издвојила следеће.
- Постоје одређени тригери, а најважнији је свакако одступање од онога што ради већина вршњака јер то су најчешће мерила која родитељ може да употреби. Да каже: "Моје дете ипак не ради оно што ради већина његових другара". Када приметите да се оно не дружи, да не посећује рођендане, да се изражава се чудно, необично, да има чудне навике спавања, исхране, у каснијем узрасту и кретања и ставове о животу, тада треба да поразговарате са дететом. Све су то ствари на које можемо да скренемо пажњу и кажемо родитељима да је боље попричати са децом, иако је можда је у питању само тражење пажње, али увек је боље чути: "Све је у реду", него: "Где сте до сад били" - закључила је Мајда за "Новости".
Шта је све имала да каже на тему васпитања и изазова које доноси основна школа у развојном путу вашег детета, можете погледати у видеу испод.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ