Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
КРИТИКА

"Уважавам ваш труд, али..." Критика није КРИТИКА ако се не изговара у лице!

Како људи реагују на критику, на чије примедбе су највише осетљиви и да ли су свесни да су на месту?

1604909753_depoKRITIKA.png
Фото: Депозитфото
Oglas

Критика - реч која се лако изговара али је тешко прихвата свако коме је упућена. Без обзира да ли је добронамерна и оправдана с циљем да се укаже на нечије грешке или малициозна како би се одређена особа понизила, омаловажила и увредила, нико не воли да чује замерку на свој рачун.

- У свакодневном животу ову реч користимо претежно као синоним за негативну процену понашања, поступака, особина, па и личности у целини. Када кажемо да нас је неко критиковао, значи да су изнете одређене примедбе на наш рачун. Ником није пријатно, али се међусобно разликујемо према умећу давања и примања критике - каже психолог и психотерапеут Станислава Попов.

Прочитајте још: Они су свима РАМЕ ЗА ПЛАКАЊЕ, да ли знате о КОМЕ је реч?

Колико смо спремни да је прихватимо без икакве сујете?

- Постоје људи који су преосетљиви на критику, чак и када је она добронамерна, а имамо људе који су захвални на критикама које их информишу о ономе што би требало да унапреде или да промене у понашању - истиче психолог.

Критика није када се говори неком иза леђа. То је оговарање.
Проблем са егом
- Особе које су преосетљиве на критику, често имају проблем с егом. Замерке искривљено тумаче као израз неприхватања или неодобравања, што је за њих ужасавајуће. Не праве разлику између информације о поступцима и себе као особе.

Како разликовати конструктивну критику од оне која је упућена са намером да се неко омаловажи?

- Конструктивна критика се увек односи на нечији поступак или понашање, а не на личност одређене особе. Циљ треба да буде информација о томе шта нам конкретно смета и евентуално упућивање на промену и решење, а никако вређање - каже Попов.

Критикује се поступак или понашање, не личност.

Критика се не исказује некоме иза леђа, већ се упућује директно особи. Важно је да се избегне свако етикетирање и започињање реченице са: "Ти си овакав или онакав". У пословном окружењу то би, на пример, изгледало овако: "Уважавам Ваш труд, али мислим да би требало више да укључите своје сараднике у заједничке пројекте".

Прочитајте још: Знате да су БОГАТИ СЕБИЧНИ, али ОВОЛИКО...

Овакву врсту критике је најлакше упутити у пословном свету, јер ту постоји мање блиских односа набијених интензивним емоцијама, и мање простора за потенцијалне емоционалне уцене. Кад год је могуће, критику треба упућивати у четири ока.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas