Како људи реагују на критику, на чије примедбе су највише осетљиви и да ли су свесни да су на месту?
Критика - реч која се лако изговара али је тешко прихвата свако коме је упућена. Без обзира да ли је добронамерна и оправдана с циљем да се укаже на нечије грешке или малициозна како би се одређена особа понизила, омаловажила и увредила, нико не воли да чује замерку на свој рачун.
- У свакодневном животу ову реч користимо претежно као синоним за негативну процену понашања, поступака, особина, па и личности у целини. Када кажемо да нас је неко критиковао, значи да су изнете одређене примедбе на наш рачун. Ником није пријатно, али се међусобно разликујемо према умећу давања и примања критике - каже психолог и психотерапеут Станислава Попов.
Прочитајте још: Они су свима РАМЕ ЗА ПЛАКАЊЕ, да ли знате о КОМЕ је реч?
Колико смо спремни да је прихватимо без икакве сујете?
- Постоје људи који су преосетљиви на критику, чак и када је она добронамерна, а имамо људе који су захвални на критикама које их информишу о ономе што би требало да унапреде или да промене у понашању - истиче психолог.
Критика није када се говори неком иза леђа. То је оговарање.
Како разликовати конструктивну критику од оне која је упућена са намером да се неко омаловажи?
- Конструктивна критика се увек односи на нечији поступак или понашање, а не на личност одређене особе. Циљ треба да буде информација о томе шта нам конкретно смета и евентуално упућивање на промену и решење, а никако вређање - каже Попов.
Критикује се поступак или понашање, не личност.
Критика се не исказује некоме иза леђа, већ се упућује директно особи. Важно је да се избегне свако етикетирање и започињање реченице са: "Ти си овакав или онакав". У пословном окружењу то би, на пример, изгледало овако: "Уважавам Ваш труд, али мислим да би требало више да укључите своје сараднике у заједничке пројекте".
Прочитајте још: Знате да су БОГАТИ СЕБИЧНИ, али ОВОЛИКО...
Овакву врсту критике је најлакше упутити у пословном свету, јер ту постоји мање блиских односа набијених интензивним емоцијама, и мање простора за потенцијалне емоционалне уцене. Кад год је могуће, критику треба упућивати у четири ока.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ