Београдским улицама више од једног века клопарају и вуку се трамваји свакодневно превозећи хиљаде престоничана на ову и ону страну.
И док је “Двојка” стекла култни статус и кумовала строгом центру града, линија 1 је остала мистерија о чијем (не)постојању се годинама расправља.
Крајем 19. века, када је Београд више личио на турску касабу него на европску метрополу, коњска запрега је на траси од Калемегдана до Славије повукла први престонички трамвај. Био је то 14. октобар 1892. године, а новоустановљена линија добила је име, логично, број 1.
Прочитајте још: Ово је једно од ОМИЉЕНИХ ЛЕТОВАЛИШТА СРБА! Масаже доступне свима НОН СТОП, а тест на корону НЕ ТРЕБА (ФОТО)
Београд је добио трамвај 1892. године.
Све до после Другог светског рата ова линија возила је својом трасом која је краћена и продужавана по потреби. Између два светска рата једно време је чак постојала и линија 1а која је возила од храма Светог Саве, некадашњом Приштинском улицом (данашња Цара Николаја ИИ), до Црвеног Крста.
БЕОГРАД је био један од првих градова света који је 1892. увео трамваје. Пре Београда „коњски трамвај“ су имали само Њујорк, Париз, Лондон и Берлин.
— Миско Миско (@тодДМ53изјАСпРе) Септембер 25, 2018
Електрични трамвај на слици појавио се на Бг улицама већ 1894. године, а прва линија електричног трамваја била је за Топчидер. пиц.тwиттер.цом/ЗАллОСРWЗ5
Године 1947. на улице Београда стигло је “ново светско чудо” – тролејбус. Управо је први престонички тројелбус “украо“ трасу и број трамвају 1. Тако је “јединица“ наставила свој живот као тролејбуска линија.
Прочитајте још: МИСТЕРИЈЕ ТАШМАЈДАНА, овај парк је обавијен велом ТАЈНЕ, многе ствари још увек НИСУ ЈАСНЕ!
Након што је уведена траса од Калемегдана до Лекиног брда – “једанаестица”, линија 1 је нестала.
Тролејбус је дошао 1947. године.
Стање је било тако све до 1978. када се на београдске улице вратио трамвај 1. Овог периода ће се сетити старији суграђани – “јединица” је саобраћала од Калемегдана до Раковице (а касније и до Кнежевца) и то линијом: Калемегдан (Беко) – Пристаниште – Ж. Станица – па даље трасом “тројке” до Раковице.
Прочитајте још: Ушли смо у НАЈЈЕЗИВИЈУ зграду Србије и ШОКИРАНИ смо оним што смо ВИДЕЛИ (ФОТО/ВИДЕО)
Сада већ митска линија 1, дефинитивно је укинута након 1985. јер су надлежни проценили да на њој нема довољно путника што је вероватно била последица њеног делимичног преклапања са линијом 3.
Од тада па до данас, “јединица” постоји само у сећањима и причама старијих суграђана који још памте времена када је клопарала београдским улицама.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ