Beogradskim ulicama više od jednog veka kloparaju i vuku se tramvaji svakodnevno prevozeći hiljade prestoničana na ovu i onu stranu.
I dok je “Dvojka” stekla kultni status i kumovala strogom centru grada, linija 1 je ostala misterija o čijem (ne)postojanju se godinama raspravlja.
Krajem 19. veka, kada je Beograd više ličio na tursku kasabu nego na evropsku metropolu, konjska zaprega je na trasi od Kalemegdana do Slavije povukla prvi prestonički tramvaj. Bio je to 14. oktobar 1892. godine, a novoustanovljena linija dobila je ime, logično, broj 1.
Pročitajte još: Ovo je jedno od OMILJENIH LETOVALIŠTA SRBA! Masaže dostupne svima NON STOP, a test na koronu NE TREBA (FOTO)
Beograd je dobio tramvaj 1892. godine.
Sve do posle Drugog svetskog rata ova linija vozila je svojom trasom koja je kraćena i produžavana po potrebi. Između dva svetska rata jedno vreme je čak postojala i linija 1a koja je vozila od hrama Svetog Save, nekadašnjom Prištinskom ulicom (današnja Cara Nikolaja II), do Crvenog Krsta.
BEOGRAD je bio jedan od prvih gradova sveta koji je 1892. uveo tramvaje. Pre Beograda „konjski tramvaj“ su imali samo NJujork, Pariz, London i Berlin.
— Misko Misko (@todDM53izjASpRe) September 25, 2018
Električni tramvaj na slici pojavio se na Bg ulicama već 1894. godine, a prva linija električnog tramvaja bila je za Topčider. pic.twitter.com/ZAllOSRWZ5
Godine 1947. na ulice Beograda stiglo je “novo svetsko čudo” – trolejbus. Upravo je prvi prestonički trojelbus “ukrao“ trasu i broj tramvaju 1. Tako je “jedinica“ nastavila svoj život kao trolejbuska linija.
Pročitajte još: MISTERIJE TAŠMAJDANA, ovaj park je obavijen velom TAJNE, mnoge stvari još uvek NISU JASNE!
Nakon što je uvedena trasa od Kalemegdana do Lekinog brda – “jedanaestica”, linija 1 je nestala.
Trolejbus je došao 1947. godine.
Stanje je bilo tako sve do 1978. kada se na beogradske ulice vratio tramvaj 1. Ovog perioda će se setiti stariji sugrađani – “jedinica” je saobraćala od Kalemegdana do Rakovice (a kasnije i do Kneževca) i to linijom: Kalemegdan (Beko) – Pristanište – Ž. Stanica – pa dalje trasom “trojke” do Rakovice.
Pročitajte još: Ušli smo u NAJJEZIVIJU zgradu Srbije i ŠOKIRANI smo onim što smo VIDELI (FOTO/VIDEO)
Sada već mitska linija 1, definitivno je ukinuta nakon 1985. jer su nadležni procenili da na njoj nema dovoljno putnika što je verovatno bila posledica njenog delimičnog preklapanja sa linijom 3.
Od tada pa do danas, “jedinica” postoji samo u sećanjima i pričama starijih sugrađana koji još pamte vremena kada je kloparala beogradskim ulicama.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU