Ако сте мислили да се ради оом стилизовани пропелеру погрешили сте
Једна од најчувенијих компанија на свету, не само аутомобилских „има и један од најпрепознатљивиојих ознака-логоа. Чувени знак „BMW“ је нешто што би огромна већина возача желела да има на хауби свог аутомобила. Дизајн „БМW“ логоа изузетно је једноставан, пројектује идентитет елегантног, чистог и једноставног, а ипак спортског возила, свесног своје појаве.
Прочитајте још: БМВ улаже више од 30 милијарди евра до 2025!
Ретко је, и никад исувише драстично, мењао свој изглед, а недавно је, након 13 година, уследила најновија промена. На „БМW и4“ концепт возилу први пут је јавности приказан најновији „БМW“ лого. Задржао је свој округли облик као и карактеристичне боје – белу и плаву, али више нема онај карактеристични 3Д изглед, већ је спољашњи прстен сада прозиран. Ово чини његов изглед потпуно минималистичким, што наглашава отвореност и јасноћу, тврде у овој компанији.
Порекло назива“ БМW“, заправо скраћеница „Bayerischen Motoren Werke” (Баварска мотор радионица) и датира из 1917. године, а настао је преименовањем компаније из које је БМW потекао, а која је била специјализована за производњу авиона – „Rapp Motorenwerke. Ова компанија била је лоцирана у Минхену, главном граду Баварске. Иако се назив променио, техничка опрема, имовина и радна снага, остали су иницијално исти.
Прочитајте још: Премијера у Холивуду: “Хјундаи“ представио нову „елантру“ (Фото)
Те 1917. када је компанија „БМW“ регистрована, није постојао лого, тако да ни прве рекламе нису на себи имале никакав симбол нити амблем. Ипак, како је „БМW“ директно проистекао из „Рап моторверкена" прилагодио је и њен лого. Задржан је црни прстен и облик круга, а додати су златни оквири прстена и слова Б М W. Земља порекла компаније – Баварска, представљена је у компанијском логоу. У унутрашњости прстена, четвртине круга су у бојама Баварске, иако у обрнутом редоследу. Разлог за то био је једноставан – наиме у то време било је забрањено било какво коришћење обележја државе у комерцијалне сврхе.
Иако је једина исправна ствар рећи да „БМW“ лого представља симбол боја Баварске – плаву и белу, управо „БМW“ је свој лого приказао на огласу из 1929. као ротирајући пропелер авиона. Од те рекламе настао је мит и повезивање логоа са пропелерима. Међутим, дуго се из „БМW “ нису ни трудили да оповргну ово тумачење.
А 1942. у издању публикације “Авијатичарских вести" појавио се чланак који је подупрео ову причу још више. Све је и илустровано фотографијом на којој је „БМW“ лого на месту ротирајућег пропелера, јер је „БМW“ био пре свега чувен као произвођач мотора авиона.
На улицама се „БМW“ лого први пут појављује на резервоару чувеног мотоцикла „БМW Р32" и то 1923. Док је први аутомобил који је понео лого „дикси“ из 1929.године.
Током година, како је компанија расла, мењале су се боје и дебљина линија и размак између слова у изгледу „БМW" логоа. Током седамдесетих и осамдесетих година прошлог века додато је још боја, али је задржан оригинални дизајн. Тегет, црвена и плава укључене су у изглед логоа као полукругови оивичавајући га са свих страна. Да бужи 1997. године лого променио свој изглед и постао тродимензионалан. Ово је постигнуто коришћењем сенки и других ефеката.
Иако је током година било погрешних тумачења значења „БМW“ логоа, сигурно остаје да је он веома препознатљив и да симболизује ову, моћну компанију.
Фото:Промо