Највише погинулих особа се налазило у малим колима, а најмање у СУВ возилима показала су обимна истраживања
Амерички институт за безбедност саобраћаја на ауто-путевима (ИИХС) на основу опсежних истраживања броја погинулих путника у возилу према броју регистрација на милион возила и према броју пређених километара саопштио је који су аутомобили, по категорији и врсти, најбезбеднији, односно најсмртоноснији.
Према очекивањима мала возила су и најмање безбедна. Тако је код тих возила забележена смртност од 82 особе на милион регистрованих возила док код велликих теренских возила СУВ страда 15 људи годишње на милион регистрованих. Просечно, у аутомобилима у САД се годишње на милион регистрованих возила забележи 36 смртних случајева (ово су подаци на основу прикупљања чињеница за 2017.).
Прочитајте још: Сигурно постављате ПОГРЕШНА питања приликом куповине аутомобила: Ево шта би требало ПРВО ДА ПРОВЕРИТЕ (ВИДЕО)
Занимљиво јер да је од свих возила која су обухваћена овом студијом било и оних без смртних случајева али и оних који су били скоро двоструко опаснији од просека.
Возила у којима нико није настрадао су "ГМЦ јукон", "ренџ ровер евок", "лексус НX 200т", "порше кајен", који су у категорјији СУВ возила, али и "мерцедес Ц-клас" и "фолксваген голф" који су седан односно хечбек возила
Три најлошија возила по овом критеријуму су "форд фијеста" са 141 смртним случајем,, "хјундаи аксент" са 116 и "шевролет соник" са 98 настрадалих особа на милион регистрованих возила.
Прочитајте још: Ако кренете у Грчку, МОРАТЕ ИМАТИ ОВАЈ ПАПИР, иначе вас Македонци враћају НАЗАД
Јасно је, ово је само статистика и не мора да значи да су нека возила баш толико безбедна односно небезбедна, али у сваком случају указује да велика возила, којих је све више с обзиром на популарност СУВ аутомобила, ће наредних година бити све присутнија а да ће мала возила тешко опстати у таквом друштву.