Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Препорука

Закон дозвољава да целе године возите са зимским гумама, али ево зашто то НИЈЕ ДОБРО

Без обзира на ванредно стање посетите вулканизера и промените гуме на свом аутомобилу бићете безбеднији а и уштедећете

mercedes-glc-17.jpg
Фото: Гудјеар
Oglas

Законска обавеза да возите лети, од 1.априла са летњим гумама не постоји (од 1. новембра су обавезни зимски пнеуматици), можете да целу годину возите са зимским, али не пропоручујемо! Иако се због пандемије, ванредног стања многи возачи питају да ли би овог пролећа уопште требало мењати пнеуматике својих возила, „Гудјирови“ стручњаци одговарају да је то једина одговарајућа одлука ако желе да имају поуздану, сигурну и штедљиву вожњу кад дођу топлији месеци.

Априлске дневне температуре полако постају праве летње, када се асфалт током дана загрева, па монтажу летњих пнеуматика не би требало дуго одлагати. Упркос томе што је ванредно стање многе возаче присилило да са заменом пнеуматика још мало сачекају, па макар то било до маја или чак јуна, возило не би требало да проведе целу сезону у зимској обући.

Фото:Гудјеар

- Летњи пнеуматици при вожњи у топлијим месецима доносе очигледне предности у поређењу са зимским пнеуматицима, јер су специјално развијени да лети обезбеде оптималне перформансе. На вишим температурама, они обезбеђују боље управљање и пријањање, као и мању потрошњу горива - наглашава Симон Брезавшчек, вођа техничке подршке купцима за Југоисточну Европу у „Гудјиру“.

Летњи пнеуматици се разликују од зимских како по спољашњој структури тако и по хемијском саставу смеше гуме. Газећи слој зимских пнеуматика одликују додатне ламеле које обезбеђују боље приањање у снегу и леду, а летњи пнеуматици имају веће и чвршће блокове газећег слоја који се у кривинама и при кочењу мање савијају. Описана основа летњих пнеуматика осим што обезбеђује боље приањање, омогућава боље управљање када су високе температуре, као и краћи пут заустављања. Разлика у дужини пута заустављања између зимског и летњег пнеуматика, на температурама изнад 15 степени Целзијуса, може да буде чак до седам метара у корист летњег пнеуматика! То представља скоро петину пута који пређе савремени аутомобил од постигнуте брзине 100 километара на сат до заустављања.

Прочитајте још: Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка

Поред сигурности, треба се осврнути на трошкове. Убеђење да ћемо вожњом на комплету зимских пнеуматика током целе године уштедети новац је погрешно, зато што ће њихов век трајања бити осетно краћи. Као што објашњава Брезавшчек, кључну улогу при томе игра састав гумене смеше:

- Зимски пнеуматици су, због већег процента силике у смеши гуме, осетно мекши и због тога се боље показују на температурама до седам степени Целзијуса. Вожња по угрејаном асфалту изазива њихово прегревање, због тога постају чвршћи и губе своје карактеристике, док се у поређењу са летњим пнеуматицима, на већим температурама осетно брже хабају, а уједно нису економични са аспекта потрошње горива.

При замени пнеуматика стручњаци додатно саветују возаче који се ове сезоне неће одлучити за куповину новог комплета, да обрате пажњу на беспрекорно стање својих пнеуматика и довољну дубину профила. Дубина канала мора да буде одговарајућа, јер она у великој мери утиче на возне карактеристике, а највише на спречавање аквапланинга.

Фото: Гудјеар

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas