Оптималан притисак у пнеуматицима повећава безбедност, а смањује рачун за гориво
Није битно само да у складу са законским прописима имате зимске, односно летње пнеуматике на свом возилу.
Законодавац је у намери да смањи број саобраћајних несрећа прописо период године у коме су обавезне зимске гуме (1. новембар - 1. април) и са високом запрећеном новчаном казном (плус одбијање осигуравајућих кућа да исплате штету ако имате неодговарајуће пнеуматике) некако успео да "убеди" већину (несавесних) возача да поштује прописе.
Али, мали проценат возача редовно проверава какав је притисак у пнеуматицима, јер није довољно да оне буду исправно напумпане само када се зими/лети мењају. Гума, иако није пробушена, с протоком времена, губи притисак и неопходно је бар једном месечно проверити притисак. Наравно и увек када идете на иоле дужи пут.
Наједноставније је "одокативном" методом свако јутро кад прилазите колима проверити да ли је нека гума испустила. Али, она мања одступања, уколико немате аутомобил који има сензоре притиска у гумама, не можете тек тако да проверите. Уколико немате манометар у гепеку ту је бензинска станица, на којима, бар у последње време, ради већина аутомата за пумпање.
Прочитајте још:Закон дозвољава да целе године возите са зимским гумама, али ево зашто то НИЈЕ ДОБРО
Како да знате који је оптималан притисак за ваше пнеуматике?
Послушајте савет произвођача, а он је и написан на аутомобилу! Најчешће на вратанцима поклопца за резервоар или на стубу возачевих врата (налепница). Обратите пажњу јер се често разликује оптималан притисак за предње у односу на задње точкове.
Зашто је битно да вам притисак у пнеуматицима буде правилно одмерен?
Најважније је због безбедности и вас, али и других учесника у саобраћају. Препумпан пнеуматик има дужи зауставни пут на пример. По тој логици би слабије надуван имао краћи зауставни пут, што и не би било лоше, али није тако. Недовољно надуван пнеуматик губи својства приањања на подлогу на пример када је влажан коловоз (аквапланинг) па не истискује правилно (за то служе измађу осталог шаре) воду па возило није управљиво. А тек пролазак кроз кривине са неправилно напумпаним гумама може да буде "руски рулет".
Прочитајте још: Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка
Лоше напумпани пнеуматици се и брже хабају, пре им долази крај, а то кошта.
На заборавимо и већу потрошњу горива која, кажу стручњаци, може бити већа и од десет одсто. Лако је израчунати колико би вас немар коштао с обзиром на цене горива.
Обавезно проверите и резервни точак.