Вожња у зимским условима може створити стрес
Снежни услови за вожњу нису на листи омиљених многим људима. Осим што смањују видљивост, падавине стварају и клизави покривач на путу, због ког и најмања грешка може да изазове судар. За температуру испод нуле, треба бити опрезан и због леда који се зими ствара на путу. Зимске гуме су на првом месту.
Шта се може учинити како би се унапредила безбедност у саобраћају у оваквим зимским условима?
У таквим се условима возачи изненаде, па понекад превише агресивно стисну папучицу кочнице, што доводи до блокирања точкова и проклизавања возила, а ту ни АБС не помаже.
Треба смањити брзину, убацити у нижи ниво преноса и лаганим "тапкањем" по кочници зауставити возило. Тако ћете спречити блокирање точкова и активирање система АБС.
Прочитајте још: Да ли ЧИШЋЕЊЕ СНЕГА може бити ОПАСНО: Зашто је важно бити обазрив пре него што прионете на посао?
Нагло окретање управљача такође може бити опасно, јер точкови не приањању на подлогу, па њиховим наглим окретањем може да се створи ефект једнак наглом кочењу.
АБС је електро-хидраулични систем који спречава блокирање точкова приликом кочења, што се углавном дешава при веома оштром кочењу или код вожње по клизавој подлози (мокар асфалт, снег, лед...). АБС оптимално дозира кочиону силу - слабећи је чим осети да се јавља ризик од блокирања точка.
Фото: Схуттерстоцк
Прочитајте још: Заштитите ауто током ЗИМСКОГ ПЕРИОДА: Једну ствар обавезно урадите пре него што падне снег - Избегните скупе поправке
Држите сигурносни размак и већи него што мислите да је довољно - на пример ако за идеалне услове држите дистанцу на око 20 метара онда је на снегу и леду повећајте на најмање 50 метара. Избегавајте вожњу крај других возила, јер никада не знате шта може поћи по злу оном крај вас.
На узбрдици вреде готово једнака правила као и за вожње по сувој подлози. Након што је возило заустављено, повуците ручну кочницу, а кретање извршите на следећи начин - левом руком придржавајте управљач, а десном лагано отпуштајте ручну кочницу.
Умерено отпуштајте квачило и додајте гас, а након што се возило "закотрљало" у жељеном смеру потпуно отпустите кочницу и наставите лагано да додајете гас. Ово правило не вреди за аутомобиле с електронском ручном кочницом. Она ће се сама отпустити након што систем препозна да је возило кренуло напред.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ