Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

КАКО ВОЗИТИ ПО ПОЛЕДИЦИ? Пар корисних савета који вам могу помоћи да у саобраћај ступите БЕЗБЕДНИЈЕ

Вожња у зимским условима може створити стрес

1674219190_shutterstock_504651595-voznja-po-snegu.jpg
Пхото: Схуттерстоцк
Oglas

Снежни услови за вожњу нису на листи омиљених многим људима. Осим што смањују видљивост, падавине стварају и клизави покривач на путу, због ког и најмања грешка може да изазове судар. За температуру испод нуле, треба бити опрезан и због леда који се зими ствара на путу. Зимске гуме су на првом месту.
Шта се може учинити како би се унапредила безбедност у саобраћају у оваквим зимским условима?

У таквим се условима возачи изненаде, па понекад превише агресивно стисну папучицу кочнице, што доводи до блокирања точкова и проклизавања возила, а ту ни АБС не помаже.
Треба смањити брзину, убацити у нижи ниво преноса и лаганим "тапкањем" по кочници зауставити возило. Тако ћете спречити блокирање точкова и активирање система АБС.

Прочитајте још: Да ли ЧИШЋЕЊЕ СНЕГА може бити ОПАСНО: Зашто је важно бити обазрив пре него што прионете на посао?
Нагло окретање управљача такође може бити опасно, јер точкови не приањању на подлогу, па њиховим наглим окретањем може да се створи ефект једнак наглом кочењу.
АБС је електро-хидраулични систем који спречава блокирање точкова приликом кочења, што се углавном дешава при веома оштром кочењу или код вожње по клизавој подлози (мокар асфалт, снег, лед...). АБС оптимално дозира кочиону силу - слабећи је чим осети да се јавља ризик од блокирања точка.

Фото: Схуттерстоцк

Прочитајте још: Заштитите ауто током ЗИМСКОГ ПЕРИОДА: Једну ствар обавезно урадите пре него што падне снег - Избегните скупе поправке

Држите сигурносни размак и већи него што мислите да је довољно - на пример ако за идеалне услове држите дистанцу на око 20 метара онда је на снегу и леду повећајте на најмање 50 метара. Избегавајте вожњу крај других возила, јер никада не знате шта може поћи по злу оном крај вас.
На узбрдици вреде готово једнака правила као и за вожње по сувој подлози. Након што је возило заустављено, повуците ручну кочницу, а кретање извршите на следећи начин - левом руком придржавајте управљач, а десном лагано отпуштајте ручну кочницу.
Умерено отпуштајте квачило и додајте гас, а након што се возило "закотрљало" у жељеном смеру потпуно отпустите кочницу и наставите лагано да додајете гас. Ово правило не вреди за аутомобиле с електронском ручном кочницом. Она ће се сама отпустити након што систем препозна да је возило кренуло напред.

 

БОНУС ВИДЕО: 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas