Идеје Марије Монтесори данас су веома заступљене у вртићима и школама широм света, скоро 70 година након њене смрти.
У последњих 10, највише 20 година можемо чути да се у појединим вртићима, ређе у школама, са децом ради по Монтесори методу. Звучи веома модерно, али и када се прикаже родитељима, нису сви присталице оваквог начина рада. У духу нашег традиционалног друштва, појединци сматрају да он није добар јер су, по њиховим речима, деца превише слободна, а не уче се дисциплини и реду. С друге стране, постоји и велики број родитеља и просветних радника који маштају о томе да се овај приступ раду спроведе кроз све нивое образовања у Србији.
Прочитајте још: Ове особине поседују ДЕЦА која су врло ПСИХОЛОШКИ ОТПОРНА
Ако је данашњем друштву тешко да прихвати “новије” начине рада, замислите колико су мисли и дела Марије Монтесори, рођене пре скоро 150 година била револуционарна!
Ко је била Марија Монтесори?
Марија Монтесори, била је Италијанка, рођена давне 1871. године. По образовану је била лекар (прва жена која је била примљена на Медицински факултет у то време), педагог и филозоф. Њен професионални пут се одвијао веома спонтано и на свакој тачки она се сусретала са децом.
Осмислила је појам "само-образовања"!
Највећа открића и прве идеје о раду са децом десила су се на одељењу психијатрије, када је желела да помогне деци која су ментално заостала или имају ментални поремећај. Радећи са овом децом Марија остварује такозвано “Прво чудо Монтесори”. Њених чак 8 ученика са скромним способностима постижу изванредне, натпросечне резултате на државном такмичењу читања и писања.
Прочитајте још: "Драга девојчице у купаћем костиму..." Писмо једне маме постало ХИТ на интернету, а свако се након читања ЗАМИСЛИ
У време када је била на почецима свог рада са децом, у Италији није било дозвољено да жена ради када постане мајка. У годинама када бива веома посвећена раду са децом и сама постаје мајка дечаку Мариу. Оно што је необично је да је да она није била његова примарна породица, већ да је то била једна друга породица коју је она веома често посећивала. Веома дуго Марио није знао да му је Марија права мајка. Када му је било 15 година сели се да живи са њом и постаје њен највећи сарадник, који наставља са њеним радом и након њене смрти.
Постала је позната по свом приступу широм Европе, али и света!
Након својих почетака у раду са децом ометеном у развоју, Марија наставља свој рад отворивши школу за рад са децом без сметњи, просечне и натпросечне интелигенције под називом “Дечија кућа”.
Прочитајте још: ДЕТЕ које расте у кући БЕЗ КЊИГА развија ОПАСНУ НАВИКУ
У ову кућу она доноси пуно материјала и активности за децу, али задржава само оне за које су деца показала интересовање. Тада осмишљава појам “само-образовања” који се односи на то да деца сама себе образују ако се налазе у простору које је осмишљено да стимулише њихов развој.
Маријина знања и искуства су се брзо ширила. Постала је позната по свом приступу широм Европе, али и света. 1909. године објављује књигу “Научна педагогија” која је у то време преведена на преко 20 језика (у Србији тек 2001.године).
Прочитајте још: Мушкарац који НЕ ПОМАЖЕ жени око кућних послова дао ОБЈАШЊЕЊЕ: Кладимо се да ово нисте очекивали
Њен син Марио и она су провели остатак живота промовишући свој програм и давјући подстрек учитељима широм света. Данас је Монтесори метод у раду са децом веома заступљен у образовању и још увек га својим квалитетом није надмашио било који други приступ.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ