Бринули су да ли је подморница довољно безбедна
Финансијер из Лас Вегаса одбио је седишта ''по сниженој цени'', у подморници “Оцеан Гате” за себе и свог сина на кобној експедицији, због забринутости за безбедност. Шеф компаније покушао је да га разувери, наводећи да је спуштање на дно Атлантика “безбедније од преласка улице”.
Џеј Блум поделио је поруке које је разменио са извршним директором “Оушенгејта” Стоктоном Рашом – сада једним од пет жртава. Како се претпоставља, дошло је до имплозије подморнице “Титан” чији је сигнал изгубљен у недељу, након чега је покренута френетична потрага.
У подморници су на фаталном путовању били британски истраживач и милијардер Хамиш Хардинг (58), извршни директор "Оушенгејта" Стоктон Раш , 73-годишњи француски истраживач Пол Анри Наргелет и пакистански бизнисмен Шахзада Давуд (48) и његов син Сулејман.
Раш је, како се види из порука, понудио Блуму карте по сниженој цени од 150.000 долара, што је далеко мање од стандардне цене од 250.000, пише “Дејли мејл”. Блум, присталица демократа који има фотографију са председником Џоом Бајденом, рекао је да је тужан због смрти путника у подморници “Титан”.
“Изразио сам забринутост за безбедност а Стоктон ми је рекао: ‘Иако постоји очигледан ризик, далеко је безбедније од летења хеликоптером или чак роњења’. Био је апсолутно убеђен да је то безбедније од преласка улице. Сигуран сам да је заиста веровао у то што говори. Али веома је погрешио”, навео је Блум на “Фејсбуку”.
Раш је у фебруару питао Блума и његовог сина Шона да иду на роњење до олупине “Титаника” у мају. Обе експедиције у мају су биле одложене због времена, што се отегло до 18. јуна, датума кобног путовања.
- Рекао сам му да због распореда не можемо да идемо пре следеће године. Наша места су добили Шахзада Давуд и његов 19-годишњи син Сулејман. Почивај у миру Стоктоне и посадо. Што се тиче мене и Шона, издвојићемо тренутак да застанемо и помиришемо руже. Сутра није обећање. Урадите све што можете данас - навео је Блум.
Раш је више пута покушао да увери Блума у безбедност “Титана” и обиласка “Титаника”. Рекао је да је његов син био веома забринут због ризика након што је разговарао са пријатељем.
- Срећан сам што сам имао видео позив са њим. Занимљиво ме шта неупућени кажу да је опасност и да ли је стварна или измишљена – рекао је Раш.
Разговарали су о томе како ће се труп носити са притиском или ако дође у контакт са китом или лигњом.
- Иако постоји очигледан ризик, то је далеко безбедније од летења хеликоптером или чак роњења. Није било чак ни повреда у невојним подморницама 35 година – рекао је Раш.
У четвртак је Америчка обалска стража саопштила да је петоро путника “Титана” погинуло у "катастрофалној имплозији", чиме је окончана велика потрага за подморницом изгубљеном током експедиције до славне олупине "Титаника".
Узрок имплозије још је непознат, али стручњаци кажу да је мало слабљење спољног трупа подморнице довољно да се догоди катастрофа. Наиме, што дубље зарањате, то више воде имате изнад себе која онда врши притисак на вас.
Бројни снимци на интернету приказују како изгледа имплозија подморнице. На једној симулацији види се подводно возило налик “Титану” које се спушта ка морском дну и изненада се згужва као лимена конзерва, а потом распарча у делове.
У међувремену је режисер филма “Титаник” Џејмс Камерон рекао да је предвидео имплозију “Титана” данима пре него што је пронађен отпад подморнице. Он је рекао да је потрага за њом била “шарада”.
Трагедија могла је да се спречи?
Откривено је да је Раш годинама пре упозораван да ће његов “експериментални пристпу” довести до катастрофе. Он је прошлог новембра у подкасту ЦБС-а “Неопевана наука” разговарао о дизајну “Титана”, кад је рекао да је “у једном тренутку безбедност просто беспотребни трошак” и да постоји “ограничење” у безбедности.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ