Пилот Даг Морис, открио је оно што све занима
За многе нервозне летаче, њихов страх је у многоме повезан са турбуленцијом. Такође, и зато што немају контролу над ситуацијом, а налазе се у ваздуху. За многе, још горе утиче чињеница, да нису у стању да виде шта пилоти раде док се авион љуља. Да ли су нервозни или смирени? Да ли знају када ће престати? Све што ''нервозни путник може да уради, је да ухвати наслон за руке и погледа кабинско особље, да види да ли изгледају забринуто.
Ветеран авијације, капетан Даг Морис, подиже вео мистерије у разговору за ДаилyМаил. Он почиње причу откривањем како пилоти знају где вреба турбуленција.
''Технологија је свакако помогла да се изборимо са непредвидивом природом, посебно у ваздуху. Пилотски И-пад, сада може да постави одређену руту, на временске карте које показују подручја ''неравнина''. Такође, можемо испитати и друге извештаје о авионима са овог сајта. Ови ''откуцаји срца'' показују где се налази авион, његову висину и да ли је дошло до трескања током лета'', појашњава он.
Капетан Морис још објашњава како се све могу предвидети турбуленције:
'' Наш план лета такође додељује нумеричку вредност за могуће неравнине дуж сваке тачке, док нам диспечер лета шаље извештаје током лета, преко везе. Сви се труде да пруже најглаткију могућу вожњу''.
Међутим, и поред високе технологије, овај пилот додаје, да већина авиона има системе за откривање ваздушних струја и ветрова близу земље. Али, ови системи не детектују исто на већим висинама. Ниједан уређај не детектује турбуленцију услед млазних токова, али временске карте приказују и предвиђају готово све врсте турбуленције, објашњава он.
Шта се заиста дешава у кокпиту током турбуленције?
Фото: Схуттерстоцк
Капетан наводи:
''Када се ударци повећају од трзаја до трзаја, улазимо у царство турвуленције. Тада пилот из благе опуштенсти улази у реалност онога што се дешава. Знак за обавезно везиваје је укључен, а служење топлих напитака обустављено. Кабинско особље сада обилази путнике, и стара се да сви седе везаних појасева, и обезбеђују кабину од потенцијалних опасности. Пилоти причају преко радио везе, како би пронашли миран ваздух и успоравају авион на брзину маневрисања у грубом ваздуху, да би се извукао из неравнина, као што чамац успорава када таласи ојачају'', он још додаје '' једна од најбољих метода, и дан данас за избегавање пљускова, јаке кише и турбулентног облака је пар очних јабучица. Ноћу ћете ме наћи са угашеним светлом у пилотској кабини, како пажљиво гледам напоље и скенирам небо. Близу смо олује, имам пригушена светла и обично се гасе спољна строб-светла, проналазећи најбољи пут да се извучемо из ове метеоролошке непогоде''.
''Да би се избегла нека турбулентна подручја, било би потребно заобилажење стотина миља, додајући десетине минута или чак сати и вероватно захтевајући више горива него што резервоати могу да издрже'', објашњава капетан. ''Зато на пример, Боинг 787 има систем за сузбијање налета. Стратешки лоциране сензори, шаљу сигнале командама лета да неутралишу неравнине'', преноси овај искусни пилот за Даилy Маил.
Он још за крај закључује:
''Немојте мислити да пилоти у кабини ноншалантно одмахују руком ''ох, па шта сад..''. Ни ми не волимо ''груб пут'' такође. Свакога ово исцрпљује''.
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ