Oglas
Oglas
· · Коментари: 1
СМАЈЛИ

Да ли знате како је настао ЧУВЕНИ СИМБОЛ дигиталне комуникације? Ово је кратка историја „СМАЈЛИЈА“ (ВИДЕО)

Сви данас знамо за „смајлије“ и користимо их у виду емотикона у безброј варијација у мобилној и другим врстама дигиталне комуникације.

1598440170_Depositphotos_8878757_s-2019.jpg
Фото: Депозит
Oglas

Оно што многи не знају јесте како је овај препознатљиви симбол настао и ко је његов творац. Ако смо вам пробудили интересовање, останите са нама и у наставку.

Прочитајте још: Видео који ће вас насмејати: Како изгледа када бака сече лубеницу? (ВИДЕО)

Класични смајли жуте боје са препознатљивим осмехом настао је 1963. године у америчком граду Вустеру у Масачусетсу, а његов творац је графички дизајнер Харви Бол.

Фото: Принтскрин / Yоу Тубе / WорлдСмилеДаyс 

Он је добио задатак од компаније под називом Стате Мутуал Лифе Ассуранце Цомпанy да створи неки призор који ће орасположити њихове запослене и мотивисати их. Харви је наводно провео само 10 минута смишљајући насмејано лице, а жуту позадину је изабрао зато што је „сунчана и ведра“. За овај поступак добио је 45 тадашњих долара.

Компанија је одштампала његов дизајн на разним постерима и беџевима и поделила својим запосленима да би их орасположила.

Прочитајте још: Несвакидашњи случај! Медвед напао ПОЛИЦАЈЦА, па "ухапшен" на НЕОБИЧНОМ МЕСТУ

Фото: Пиксабеј

Дизајн је брзо стекао популарност и почели су да искачу разни производи са жутим смајлијем, попут мајица, разгледница и привезака за кључеве. Ни Харви, а ни поменута компанија нису патентирали чувени дизајн, па је могао да га користи ко је желео.

Баш због тога су настале разне битке око власништва, а први су дизајн заштитили Бернард и Мареј Спејн 1970-их година, уз слоган Хаве а Хаппy Даy. Продали су више од 50 милиона производа са њим у циљу враћања оптимизма Америци током Вијетнамског рата.

Прочитајте још: ЈЕДНО СЕ ПОСЕБНО ИЗДВАЈА: Ово су најтраженија имена за децу у 2020. години

Наредне године су на телевизији изјавили да су они творци овог дизајна, а тада је и француски новинар Френклин Луфрани основао компанију под именом Тхе Смилеy Цомпанy да би искористио ту популарност. Компанија је и данас власник права на смајлија у више од 100 земаља света.Прочитајте још: ОВО ПОСТОЈИ: Да ли бисте посетили ЗОО ВРТ у којем су ЖИВОТИЊЕ направљене од ЛЕГО КОЦКИ? (ФОТО)

Током 2001. године, Чарли Бол, син Харвија Бола, основао је компанију Wорлд Смиле Фондатион, у жељи да смајлија искористи у некомерцијалне сврхе, односно како би учинио нешто лепо за људе широм света и орасположио их, баш као што је то његов отац некад учинио. Данас смајли постоји у безброј варијанти на разним производима и заиста је занимљиво помислити да је за све одговоран цртеж за који је требало само десет минута.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas