Скупоцене литијум-јонски акумулаторски уређаји могу да добију "други живот" тврде стручњаци "Хонде"
Шта урадити с истрошеним батеријама из електричних и хибридних возила? Рециклирање се подразумева али оно није ни мало јефтино, баш као што је цена нове батерије фактор који утиче да електромобили и даље буду веома неконкурентни на тржишту.
Прочитајте још: Како да, кад пазарите половњак, не купите "мачку у џаку"?
Једно од могућих решења је понудила "Хонда мотор Европа" у сарадњи са компанијом "Снам". Ове две компаније истражују могућност да удахну "други живот" батерија као складишта за енергију. Ове две компаније сарађују од 2013. године строго у складу са одредбама Европске уније.
"Хонда" развија и веб платформу помоћу који ће дилери моћи да прикупљају искоришћење батерије. Прикупљају се старе литијум-јонске али и "никл-метал-хидрид" батерије из 22 земље. Прикупљене батерије се проверавају да немају нека механичка оштећења, а из оштећених се издвајају скупоцени литијум и кобалт, док се остали материјали рециклирају. Неоштећене батерије се затим пакују на специјалан начин, тако што се велики број њих увеже, у великим постројењима затим се складишти електрична енергија.
Прочитајте још:Сваких 35 секунди "Фолксваген" направи по једног "тигуана"!
План је да се ова складишта користе код електрана које раде из такозваних обновљивих, еколошких извора. На пример, ветрогенератор прави велику количину енергије која у том тренутку не може да се искороисти. Зато се она складишти и у оном моменту, када нема ветра, та енергија може да се искористи.
Принцип је, у суштини веома једноставан, али захтева добро планирање и организацију прикупљања и обраде истрошених батерија из возила.