„Хјундаи“ открио нове детаље свог концептног електричног возила “пропеси”
Јужнокорејска компанија „Хјундаи“ је открила нове детаље о свом концептном електричном возилу „пропеси“. Дизајн је инспирисан класичним аутомобилима из раздобља између 1920. и 1930. са глатким, купе-дизајном. Динамичан облик и задњи спојлер дају му спортски изглед, а точкови у облику пропелера смањују отпор ваздуха.
Овај електрични аутомобил нема волан али зато има систем за пречишћавање ваздуха! Уместо управљача постављеног високо на командну плочу испред возача, управља се двоструким џојстиком од којих се један налази лево а други десно од возача: на средишњој конзоли, и на доњој страни врата.Чак, 90 одсто функција возила може се контролисати преко тастера на џојстику, тако да нема потребе да возач помера руке са џојстика да би на пример, променио музику.
Прочитајте још: Нови "џук" сам избегава сударе
„Пропеси“ није само електрично возило са нултом емисијом - оно и чисти ваздух, захваљујући јединственом систему филтрације ваздуха са уграђеним сензором фине прашине у возилу. Када ниво честица унутар возила постане превисок, систем ваздуха се активира, узимајући свеж ваздух споља, филтрирајући га ради чистоће, како би у возилу циркулисао чист ваздух. Штавише, то се не догађа само када се аутомобил вози - аутомобил чисти ваздух и када ради у празном ходу или се пуни, па чак и када нико није у возилу.
Када у аутомобилу није потребан свеж ваздух, филтрирани ваздух се враћа у спољни свет преко два отвора на дну бочних врата. Овај систем је значајно енергетски ефикаснији од традиционалног система вентилације.
Возач може ручно да подеси седиште у складу са својим жељама или да дозволи да му аутомобил предложи „паметно” подешавање седења. У „паметном“ режиму, возач уноси своју висину, висину седења и тежину, а аутомобил се аутоматски прилагођава индивидуалним потребама возача. Систем контролише седиште, волан, огледало и приказ нагоре и заснован је на медицински утемељеним информацијама.
Када се не вози, аутомобил се може користити за предах и одмор, преласком у режим за опуштање. Утом режиму седишта се окрећу, а командна табла се помера према горе, стварајући оптималну позицију за седење из које можете уживати у садржају приказаном на екрану.
Фото: Хјундаи