„Hjundai“ otkrio nove detalje svog konceptnog električnog vozila “propesi”
Južnokorejska kompanija „Hjundai“ je otkrila nove detalje o svom konceptnom električnom vozilu „propesi“. Dizajn je inspirisan klasičnim automobilima iz razdoblja između 1920. i 1930. sa glatkim, kupe-dizajnom. Dinamičan oblik i zadnji spojler daju mu sportski izgled, a točkovi u obliku propelera smanjuju otpor vazduha.
Ovaj električni automobil nema volan ali zato ima sistem za prečišćavanje vazduha! Umesto upravljača postavljenog visoko na komandnu ploču ispred vozača, upravlja se dvostrukim džojstikom od kojih se jedan nalazi levo a drugi desno od vozača: na središnjoj konzoli, i na donjoj strani vrata.Čak, 90 odsto funkcija vozila može se kontrolisati preko tastera na džojstiku, tako da nema potrebe da vozač pomera ruke sa džojstika da bi na primer, promenio muziku.
Pročitajte još: Novi "džuk" sam izbegava sudare
„Propesi“ nije samo električno vozilo sa nultom emisijom - ono i čisti vazduh, zahvaljujući jedinstvenom sistemu filtracije vazduha sa ugrađenim senzorom fine prašine u vozilu. Kada nivo čestica unutar vozila postane previsok, sistem vazduha se aktivira, uzimajući svež vazduh spolja, filtrirajući ga radi čistoće, kako bi u vozilu cirkulisao čist vazduh. Štaviše, to se ne događa samo kada se automobil vozi - automobil čisti vazduh i kada radi u praznom hodu ili se puni, pa čak i kada niko nije u vozilu.
Kada u automobilu nije potreban svež vazduh, filtrirani vazduh se vraća u spoljni svet preko dva otvora na dnu bočnih vrata. Ovaj sistem je značajno energetski efikasniji od tradicionalnog sistema ventilacije.
Vozač može ručno da podesi sedište u skladu sa svojim željama ili da dozvoli da mu automobil predloži „pametno” podešavanje sedenja. U „pametnom“ režimu, vozač unosi svoju visinu, visinu sedenja i težinu, a automobil se automatski prilagođava individualnim potrebama vozača. Sistem kontroliše sedište, volan, ogledalo i prikaz nagore i zasnovan je na medicinski utemeljenim informacijama.
Kada se ne vozi, automobil se može koristiti za predah i odmor, prelaskom u režim za opuštanje. Utom režimu sedišta se okreću, a komandna tabla se pomera prema gore, stvarajući optimalnu poziciju za sedenje iz koje možete uživati u sadržaju prikazanom na ekranu.
Foto: Hjundai