Нови "лексус УX 300 е" доказ да нема места забринутости потенцијалних купаца е-мобила
Једна од најчешћих недоумица купаца електричних аутомобила се односи на век трајања ауто-батерија. Разумљивио, када се зна да је овај, неопходни део аутомобила који за погон користе електричну енергију, папрено скуп ( то је и разлог зашто су још увек електромобили знатно скупљи од возила на класични погоон) и да би замена коштала толико да би анулирала сву уштеду добијену коришћењем струје уместо фосилних горива.
Судећи бар према новом "лексусу УX 300е" нема разлога за бригу јер је гаранција на батерију која складишти енергију за погон овог возила чак 10 година или милион пређених километара!
Прочитајте још: Уместо отрова из ауспуха само водена пара!
Погледајмо поближе шта кажу у "Лексусу".
Нови аутомобил покреће новоразвијена батерија капацитета 54,3 киловат-часова која омогућује домет од 400 километара у НЕДЦ циклусу, односно 300 км по WЛТП стандардима.
Батерија је смештена испод пода кабине (осигурава и ниско тежиште возила), а састављена је од чак 288 литијум-јонских ћелија.
"Лексус" је усавршио контролу рада батерије што утиче и на њену дуговечност. Постоји монитор на коме се приказује напон сваког дела батерије као и целог блока, уз приказ и температуре.
Заједно са напредним "батери менаџемнт системом" за резултат има максимум искоришћености капацитета батерије што јасно утиче и на оптималну аутономију возила са једним пуњењем. "Лексус" је развио систем ваздушног хлађења батерија који је поузданији и лакши од водено-хлађеног система.
Прочитајте још: Хјундаи против короне: Нема Сајма аутомобила, па новитете представљају „онлајн“
Са хладним ваздухом који циркулише унутар паковања батерија цео систем који покреће аутомобил ради максимално добро и при великим брзинама али и током брзог пуњења батерије. Овај систем је повезан и ради "руку под руку" са системом за хлађење - климом аутомобила. При томе не утиче на перформансе возила нити на дуговечност батерије.
Овај систем је развијен тако да и загрева батерију када је неопходно, на пример зими при ниским температурама и омогућује максималну искоришћеност капацитета батерије, али и перформансе возила од самог старта. На крају треба истаћи и да је комплетно паковање батерија запечаћено гумом која спречава продор влаге и нечистоће.
Колико је сигуран у овај систем "лексус" показује тако што даје фабричкју гаранцију од 10 година или милион километара. При томе батерија не мора да буде скроз уништена већ у овој компанији "враћају паре" ако капацитет батерије падне испод 70 одсто! Занимљиво је да је гаранција на ово возило три, а на погонски систем пет година!
- Наша искуства у електрификацији возила заједно са десетогодишњом гаранцијом на батерију подижу поверење међу нашим потенцијалним купцима - каже Паскал Рух, шеф "лексус Европе".
Нови понос "Лексуса" појавиће се на друмовима Европе крајем ове године.