"Отац" саобрачајних знакова никада није научио да вози кола, а дозволу су му - поклонили.
Гужве у саобраћају настале су и пре аутомобила, па се деветогодишњи Вилијам Флепс Ино 1867. "заглавио" са мајком у на улицама Њујорка и почео да размишља како да то реши.
О томе је касније писао: "Та прва саобраћајна гужва заувек ми је остала у сећању. Било је само десетак коња и кочија, а било је потребно мало реда како би се саобраћај кретао. Ипак, нико није тачно знао шта да ради; ни возачи ни полиција нису знали ништа о контроли саобраћаја."
Прочитајте још: Да ли знате како је бренд "Кадилак" добио име? (ФОТО)
Године 1899. Ино је напустио успешан посао са некретнинама и остатак живота посветио спровођењу концепата за разуман и уређен превоз.
Написао је први саобраћајни правилник за Њујорк.
Три године касније развио је градски саобраћајни правилник за Њујорк , први у свету. Убрзо, дизајнирао је сличне саобраћајне планове за Лондон и Париз.
Гужве су биле неподношљиве, роба се сатима превозила.
Иако је број кочија, теретних кола, аутомобила и камиона био далеко мањи него данас, гужве у Њујорку биле су честе, а велики део саобраћаја био је транспорт робе, па су цене производа биле веће - због утрошеног времена.
Његова велика шема управљања саобраћајем обухватала је много елемената које данас узимамо "здраво за готово": знакове заустављања, једносмерне улице, такси станице, кружне токове и пешачка острва.
Прочитајте још: Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)
Тако је први кружни ток постављен у Њујорку 1905, а две године касније у Паризу. Једносмерне улице означене су у Њујорку 1908. године и у Буенос Аиресу 1910.
Три принципа вожње.
Ино је следио три принципа приликом развоја своје шеме безбедности у саобраћају:
- сажета, једноставна и праведна правила, лако се разумеју и поштују.
- правила морају бити постављена и дистрибуирана тако да нема оправдања да их не познајете.
- полиција мора бити овлашћена да их спроводи, а мушкарци би требало да буду обучени.
Прочитајте још: Да ли су ваши ЉУБИМЦИ БЕЗБЕДНИ док их превозите у колима?
Занимљиво је да отац безбедности у саобраћају никада није научио да вози, већ је - ангаживао возача. Истина, добио је почасну возачку дозволу, коју му је издала француска полиција 1912. године.
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈБУКУ