Да ли сте приметили мале црне тачке које окружују ивице ветробрана вашег аутомобила? Ево која је њихова функција
Без обзира на то како изгледају, чини се да су ове интригантне црне тачке толико потцењене да се нико уопште не труди да пита зашто су уопште тамо. И тако сада себи постављамо исто питање: Чему оне заправо служе?
Ове тачке се заправо зову фрит трака.
Фрит је обојени црни емајл који се пече око ивица ветробранског стакла током процеса производње.
Често почињу као чврсте црне траке близу ивице, а постепено се растварају у мале тачке на спољној ивици.
Прочитајте још: МАЈСТОРИ ОТКРИВАЈУ: Колико често треба МЕЊАТИ УЉЕ у мотору и шта заправо значе ЛАМПИЦЕ на инструмент табли
Виде се на ветробранским стаклима и другим деловима стаклених прозора вашег аутомобила. И веровали или не, оне имају четири главне сврхе:
- Прво, служе као контактна тачка између стакла и оквира аутомобила. Оне стварају „урезивање“ на површини, чинећи их грубљима како би се лепак могао боље залепити за стакло.
- Друго, помажу у очувању уретанског заптивача који се користи за лепљење стакла за оквир. Оне користе тај црни емајл изван ветробранског стакла да би спречили сунчеве ултраљубичасте зраке да отопе лепак испод траке. Ово држи прозоре чврсто залепљене на свом месту.
- Треће, црне тачке или „матрикс тачке“ заправо помажу у равномерној дистрибуцији температуре како би се смањила оптичка дисторзија или „сочиво“. Ово се дешава када се фрит трака (пуна црна) загрева много брже од стакла ветробранског стакла, стварајући оптичку дисторзију због које или равне линије изгледају закривљене или нагнуте ка центру. Те црне тачке које „постепено тону“ помажу у смањењу ове појаве тако што расипају топлоту и равномерно је шире.
- Четврто, имају и естетску сврху. Ако пажљиво погледате, контраст између тамне траке и провидног стакла може изгледати превише очигледан чак и када се гледа из далека. Креирање полутонског узорка или „матрикса“ омогућава постепено смањење величине, чинећи прелаз много суптилнијим и лакшим за очи.
БОНУС ВИДЕО: