Видео снимци са камера често помажу судовима да донесу исправну одлуку.
Постале су популарне прво у Риусији, земљама Запада, Кини,а тренд "опремања" аутомобилима видео камерама, па и целим системима је узео маха и у Србији.
Постоје бројне фирме које нуде ове производе разних намена и још шароликијег квалитета, а велики број наших суграђана их набавља преко Интернета ("Алибаба").
Прочитајте још: Чувени сајам аутомобила се сели у Минхен!
- Почели смо са продајом пре више од годину дана али последњих месеци посао цвета - каже један од продаваца које су "Новости" контактирале - Најефтинија камера код нас је 2.300 динара мада има и јефтинијих на тржишту и за 1.500 динара. Цена зависи од квалитета објектива, резолуције камере, начина конекције, величине меморијске картице.Неке коштају и неколико стотина евра.
Наш саговорник каже да се најчешће камере монтирају на предњем делу вопзила (ретровизор на пример) али да има много и оних који "покривају" 360 степени видно поље око свог возила.
Интересовало нас је да ли је видео снимак из ових камера релеванзтан у нашим судовима?
Прочитајте још: Пет кандидата за Ауто године у Србији 2020.
- У нашем правосуђу не постоји стриктно начело да ли на пример морате да имате најмање два, три сведока. На суду је да процени да ли ће прихватити неки доказни материјал или не. Тако је и са видео снимцима које наши судови прихватају - каже директор Комитета за безбедност саобраћаја Србије Дамир Окановић. Сваки покушај монтаже снимака врло брзо се открије.
Нека од најтежих кривичних дела у Србији последњих година су расветљена уз помоћ видео камера са објеката који су се налазили у близини места где је криминална радња обављена и нема разлога да се то не примени и на саобраћајне прекршаје.
Окановић каже да постоје две најтеже ситуације за доказивање саобраћајних прекршаја у којима се десила несрећа. Пролазак на црвено светло на семафору и прелазак на леву страну коловоза.
- Сада је на пример , захвљујући камерама на возилима ГСП ако неко од њих учествује у некој саобраћајки, веома лако утврдити ко је крив. Да ли је неко прошао на црвено или не. И раније се долазило вештачењем до правилних одлука али је процес трајао знатно дуже.Дакле, препоручујем да ко год може угради камеру у ауто - каже Окановић који и сам има инсталирану ову опрему у аутомобилу.